Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מצלמות האבטחה תיעדו את רצח אמסלם דקה אחרי דקה

מצלמות האבטחה תיעדו את רצח אמסלם דקה אחרי דקה
15 אפר' 2014 | ריכוז כתבים

פרקליטות מחוז הדרום הגישה השבוע כתב אישום נגד יהודה בוהדנה באשמת רציחתו של אייל אמסלם, בשיבוש הליכי משפט ובאחזקת נשק. יניב מגידיש מואשם בהחזקת נשק. אקדח יריחו בו בוצע הרצח נשדד לפני שלוש שנים ממאבטח במהלך שוד בנק הפועלים בקרית עקרון.

על פי כתב האישום, ב-23 למרץ בשעות הערב, במסעדת "אלאדין" ברחוב העבודה באשדוד התקיים אירוע מסיבת יום הולדת למשה לוגסי, חמו של יגאל בוהדנה, בהשתתפות בני משפחה וחברים. יניב מגידיש הוא אחיה של אהובה, אשתו של משה לוגסי. נוסף על היותם קרובי משפחה, הנאשמים הם חברים.

על פי כתב האישום הרקע לרצח הוא סכסוך לא ידוע בין הנרצח יאיר אמסלם לבין מגידיש והשניים קבעו להיפגש במועד האירוע . אמסלם הגיע לאשדוד לצורך המפגש, יחד עם חבריו ברכב מזדה ובאופנוע. כשהגיע אמסלם לאשדוד, הוא נפגש עם חברו רן פרץ שהוא אחיה של דנה מגידיש, אשתו של נאשם יניב מגידיש וביקש ממנו להתקשר לדנה אחותו, על מנת שזו תקשר בינו לבין יניב. בהמשך לכך, שוחחו אמסלם ויניב ותיאמו את המפגש ביניהם. יניב מגידיש עדכן מייד את בוהדנה.

לפני המפגש, בסביבות השעה 22:14, התהלכו בוהדנה ומגידיש שני הנאשמים יחד מאחורי המסעדה ושוחחו ביניהם כאשר בוהדנה הוציא את האקדח מתחת לבגדיו והתהלך כשהוא אוחז באקדח באופן גלוי. אחר כך הטמינו שוב על גופו מתחת לבגדיו והשניים חזרו יחד לכיוון הכניסה האחורית של המסעדה. מגידיש נכנס למסעדה ובוהדנה נשאר בחוץ.

בסביבות השעה 22:15, הגיע רן ברכב יחד עם חבריו, למסעדה. בסמוך להגעת רן ולצורך המפגש הצפוי עם אמסלם, יניב מגידיש יצא מהמסעדה לחלקה האחורי, שם סימן לו בוהדנה שייגש לחלקה הקדמי של המסעדה, והשניים הלכו יחד בסמטה לכיוון חזית המסעדה, כשבוהדנה נושא על גופו כל העת את האקדח.

מגידיש הגיע לחזית המסעדה ואילו בוהדנה התחבא בסמטה. מגידיש שוחח עם רן שישב בתוך הרכב עם חבריו. בשלב כלשהו יצא רן מהרכב והתהלך יחד עם מגידיש. בשעה 22:20, הגיעו אמסלם וחבריו ברכב המזדה והאופנוע לחזית המסעדה. אמסלם יצא מהרכב והתקרב לכיוון מגידיש כשיחד איתו שני אחרים אשר זהותם אינה ידועה לפרקליטות. מגידיש ואמסלם נעמדו זה מול זה, התווכחו וקיללו זה את זה, כשרן ואחד האחרים עומדים לצידם.

בשלב כלשהו הלכו מגידיש ואמסלם צפונה על המדרכה כשהם מתווכחים. בשלב מסוים סובב מגידיש את גופו והחל להתרחק מאמסלם וללכת לכיוון הנגדי ואז מסיבה שאינה ידועה לפרקליטות, שלף אמסלם סכין חיתוך "יפנית" שהביא עימו, והחל לדקור את מגידיש בגבו ובעורפו, כאשר האחר שהיה עימו הצטרף אל המנוח והכה את מגידיש באמצעות ידיו. כל זאת כאשר רן מנסה למשוך את אמסלם בידו ולהרחיקו ממגידיש. מגידיש הצליח להתרחק מאמסלם ומהשני והחל לרוץ לכיוון החלק האחורי של המסעדה והגיע לחלק האחורי של המסעדה לאחר שפשט את חולצתו, כשהוא פצוע בגבו. בד בבד, הגיח בוהדנה מהסמטה כשהוא אוחז באקדח בידו השמאלית והחל לירות לעבר אמסלם פעם אחר פעם, בכוונה לגרום למותו.

על פי כתב האישום בוהדנה המשיך לירות לעבר אמסלם גם לאחר שזה הפנה את גבו אליו וניסה להימלט מהמקום, והמשיך לירות בו מספר יריות גם לאחר שאמסלם נפל פצוע על הכביש כשהוא שכוב על גבי בטנו. בסך הכל ירה בוהדנה לעבר אמסלם שמונה יריות לפחות. כ – 8 קליעים מבין הכדורים שירה בוהדנה פצעו את אמסלם: פצע כניסת קליע בבטן משמאל – מעבר קליע דרך הסרעפת, הריאה השמאלית והצלע התשיעית משמאל, שני פצעי כניסת קליעים בגב מימין – מעבר קליע אחד דרך הכבד ודרך לולאות המעי הדק, ומעבר קליע שני דרך רקמות רכות בגב. פצע יציאת קליע אחד בגבול החזה והבטן מימין. קליע אחד נמצא בגוף החוליה המותנית הרביעית. פצע כניסת קליע בבטן מימין – מעבר קליע דרך לולאות המעי הדק. קליע נמצא בתת העור בבטן משמאל.

פצע כניסת קליע בעכוז משמאל – מעבר קליע דרך עצמות העצה והכסל משמאל ודרך רקמות רכות בדופן הבטן מימין, ופצע יציאת הקליע במותן הימנית.

פצע כניסת קליע במרפק הימני – מעבר קליע דרך מפרק המרפק ודרך הרקמות הרכות ופצע יציאת הקליע באמה ימנית. פצע כניסת קליע בבסיס האצבע השניה בכף יד ימין – מעבר קליע דרך רקמות רכות ועצם בכף היד. פצע יציאת קליע בבסיס אגודל ימין. שני פצעי מעבר קליע בבית השחי הימני – מעבר קליע דרך הרקמות הרכות. קליע נמצא בשריר הכתף הקידמי.

מיד לאחר הירי נמלט בוהדנה מהזירה , הגיע לרחוב העמל, שם השליך את האקדח לבור ביוב, כשבמקביל התקשר לאחיו אבי בוהדנה אשר השתתף אף הוא כאורח באירוע, על מנת שיאסוף אותו ברכבו וימלט אותו מהמקום.

אבי בוהדנה עזב את המסעדה יחד עם אשתו, רויטל, ברכב מסוג "סקודה רום סטאר", אסף אותו לרכבו והסיעו מהמקום. בעקבות הירי נמלטו האחרים מהמקום ברכב המזדה ובאופנוע ורן נמלט אף הוא יחד עם חבריו ברכב.

קולות הירי נשמעו בבירור בתוך המסעדה, והאורחים אשר הבחינו במתרחש ובמנוח מוטל על הכביש, החלו לעזוב את המסעדה בבהלה. צוות מד"א אשר הוזעק למקום מצא את אמסלם שוכב באמצע הכביש על בטנו, כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשבגופו שמונה פצעי ירי. פעולות החייאה שבוצעו בשטח כשלו ומותו נקבע במקום בשעה 23:10.

מגידיש הגיע בשעה 03:23 לחדר המיון בבי"ח "וולפסון" בחולון, כשהוא סובל מחתך מדמם באורך כ – 20 ס"מ בגב העליון משמאל אשר נתפר, וחתך נוסף לרוחב העורף. הוא שוחרר מבית החולים בשעה 07:15.

על פי כתב האישום בוהדנה גרם בכוונה תחילה למותו של המנוח לאחר שהחליט להמיתו, והמיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות בסמיכות למעשה, בנסיבות שבהן יכול לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו, ולאחר שהכין עצמו להמיתו והכין מכשיר שבו ימית אותו, ועשה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, בדרך של העלמת ראיות. בוהדנה מואשם ברצח ובשיבוש הליכי משפט ובנשיאת נשק . מגידיש מואשם רק באחזקת נשק.

מעצרם של השניים הוארך בהסכמת סניגוריהם עד ל-15 הסניגורים מסכימים לקיומו של מה שהם מכהנים "ניצוץ ראייתי" ועל כך יש עילה למעצרם. הם יישארו במעצר עד למתן החלטה אחרת.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד...
בעיצומה של המלחמה: רצים לזכר קציני אגוז
למרות מלחמת 'חרבות ברזל' שנמשכת במלוא עוזה כבר ארבעה חודשים,...
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד פותחת עונה חדשה ומציינת 30 שנה להיווסדה
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציינת השנה 30 להיווסדה ופותחת את...
משלחת מנהיגי חינוך בקהילות יהודיות ברחבי העולם ביקרה השבוע באופקים
משלחת מנהיגי חינוך מובילים בקהילות היהודיות ברחבי העולם, מארה"ב, קנדה,...
נערכים למציאות ביטחונית מורכבת בדרום
מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד במפגש עם תורמים בארה"ב :...
טקס הוקרה לחיילי היחצ"ב בבית החולים אסותא אשדוד
לאחר כחודשיים וחצי מוחלפים 37 חיילי היחצ"ב המוצבים בביה"ח הציבורי...
Viva La Piano עונת מנויים 2023-2024 - קונסרבטוריון אקדמא פותח את העונה ה-27 של סדרת הקונצרטים הוותיקה, בניהולה האמנותי של יאנינה קודליק
הסדרה, מציבה את הפסנתר במרכז וחושפת את הקהל לרפרטואר הפסנתר...
אלו לא חלוקי נחל: נחשף ניסיון להבריח 6 טון של טבק לנרגילה
בודקי מכס אשדוד ברשות המסים סיכלו ניסיון מתוחכם במיוחד להבריח...
אני צריך סיוע משפטי בשביל להיאבק באישום פלילי
האם ניתן למחוק רישום משטרתי במקרה ולא הורשענו? מחיקת רישום משטרתי...
בקשה להחזר מס – כל מה שצריך לדעת
יותר ממחצית מאזרחי ישראל זכאים להחזרי מס ואינם מודעים לכך....