Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

משלחת מנהיגי חינוך בקהילות יהודיות ברחבי העולם ביקרה השבוע באופקים

משלחת מנהיגי חינוך בקהילות יהודיות ברחבי העולם ביקרה השבוע באופקים
צילום: דוברות עמל

משלחת מנהיגי חינוך מובילים בקהילות היהודיות ברחבי העולם, מארה"ב, קנדה, אמריקה הלטינית, אוסטרליה, דרום אפריקה, גרמניה, צרפת, בלגיה ובריטניה, הגיעה השבוע (אתמול 30.1.29) לאופקים, ומשם המשיכה לכפר עזה, למתחם מסיבת נובה ברעים ולעיר שדרות. המשלחת היא פרי יוזמה של UnitEd, משרד התפוצות וההסתדרות הציונית העולמית, ובמשך ארבעה ימים ערכה היכרות קרובה עם מה שעובר על החברה הישראלית מאז ה- 7 באוקטובר תוך הבעת סולידריות עם ישראל.

מנכ"לית קבוצת הרב תחומי עמל קארן טל זכתה להיות חלק מאנשי ונשות חינוך ישראלים שהשתתפו במשלחת הזו. בביקור בבית הספר הרב תחומי עמל אמירים, תיארה מנהלת ביה"ס דפנה נעים את הקשיים הרבים שאיתם נאלץ ביה"ס להתמודד מאז ה- 7 באוקטובר, ואת הצעדים שנעשו כדי לאפשר לתלמידים ולתלמידות לחזור לסוג של שגרת לימודים. קארן טל הציגה את ההיערכות המיידית של רשת עמל מיד לאחר המתקפה הרצחנית, כדי לתת מענה הן לצוותים החינוכיים והן לתלמידים ולתלמידות.

במפגש של המשלחת עם מנהלת אגף החינוך רחל אוחנה במרכז הצעירים "המגנט", תיארה אוחנה את אירועי ה- 7 באוקטובר באופקים, עם פרוץ מתקפת הפתע האכזרית של החמאס על העיר. איך בבת אחת הפכו החיים השלווים בבוקרו של חג שמחת תורה לסיוט נורא מכל, לשדה קטל רווי דמים, איך הפכה אופקים בעל כורחה לעיר של גיבורים וגיבורות, ואיך חזרה העיר כמה שיותר מהר למסלול תחת מנהיגותו של ראש העיר איציק דנינו. "הכוח שלנו זה החינוך" אמרה אוחנה.

מנהלת ביה"ס הרב תחומי עמל אמירים דפנה נעים, הובילה את המשלחת בסיור רגלי לאורך מסלול ההרג שביצעו מחבלי החמאס בשכונת מישור הגפן. כשבידי כל אחד ואחת מהמשלחת נר זיכרון, הם עברו מנקודה לנקודה, כשעל גדרות הבתים מתנוססות תמונות הנרצחים, אזרחים ושוטרים שבמשך שעות ארוכות נלחמו במחבלי החמאס תוך גילויי גבורה עילאית. תלמידי ותלמידות רב תחומי עמל אמירים ותלמידות נתיב האולפנה בעמל שבילי אית"ם, ריגשו מאוד בהסבריהם על מה שהתחולל ברחובות העיר ועל גילויי הגבורה של מי ששילמו בחייהם ביום הנורא ההוא, חלקם בוגרי בתי הספר של עמל בעיר.

מנכ"לית קבוצת הרב תחומי עמל קארן טל אמרה בתום הביקור: "ההתמודדות שראינו באופקים והתקווה שנותנים בני הנוער ממחישות שעל אף היותנו במלחמה קשה וכואבת, כפי שעברנו תקופות קשות בעבר כך גם הפעם הרוח שלנו תנצח ויחד נצליח לבנות חברה הרבה יותר חזקה שתדע להתמודד עם האתגרים הרבים".

בביקור השתתפו גם מרגלית רוטשטיין ממינהלת תקומה, סגן מנהלת ביה"ס אמירים אביתר, צופית ישי-שדה מנהלת חטיבת הביניים, סיגלית חדד המפקחת, איריס כהן מנהלת עמל טכנולוגי פסגות, מיכל אברמוביץ מנהלת נתיב האולפנה בעמל שבילי אית"ם, מיקי פריד המנהל האדמיניסטרטיבי, המורים לאנגלית עמית, שרי ומזל המורה לתיירות ושירי אשד יהושע מנהלת המרחב ברשת עמל.

צילום: דוברות עמל
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
למען החטופים
תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי הישיבות...
מסעדת פטרה תהיה פתוחה בפסח תפעל בערב ליל הסדר ולאורך כל ימי החג כרגיל
מסעדת פטרה, שהינה מוסד קולינארי מוביל בישראל, הממוקמת על הקו...
יום המעשים הטובים שמח במדרשת שחרי אשדוד
יום המעשים הטובים במדרשת אמית שחרי באשדוד נפתח בחלוקת משלוחי...
"עדשה חברתית" - תערוכת צילומים החושפת את עולמם של המתנדבים והעושים טוב בעיר אשדוד
תערוכת ההתנדבות הגדולה בישראל תצא לדרך במסגרת יום מעשים טובים,...
החלל כבר לא הגבול
מה המשותף לחלל, שותפות תלמידים ובינה מלאכותית? כל אלה ועוד...
בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד...
"המעשה האצילי הזה ייחרט אצלנו לעד"
לאחר שמשדר השמיעה שלה נגנב מגן הילדים, מלכי דוידוביץ׳ בת...