Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נערכים למציאות ביטחונית מורכבת בדרום

נערכים למציאות ביטחונית מורכבת בדרום
צילום דוברות אסותא אשדוד

מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד במפגש עם תורמים בארה"ב : "נפתח את מחלקת השיקום המתקדמת בישראל"
אל'מ במיל' ד"ר ברנבוים: " 7 באוקטובר הוכיח שתהום חוצצת בין הערכים של החברה הישראלית לתושבי עזה ומכאן שיעברו דורות בטרם נוכל לדבר על חיים זה לצד זה. להבנה הזו יש השלכה ישירה על היערכות בתי החולים בדרום הארץ לעימותים בעתיד".
בית החולים אסותא אשדוד נוסד ב- 2017 ומאז היווסדו יצר מציאות חדשה לבריאות תושבי הדרום. בית החולים הביא תרבות של קידמה ואיכות רפואיים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות. נחיצותו של בית החולים הודגשה ביתר שאת במשברי הבריאות שיצרה מגיפת הקורונה ובטיפול בפצועי המלחמה מאז 7 לאוקטובר. בשנתיים האחרונות התקבלה החלטה בדירקטוריון ביה"ח כי לאור הביקוש הרב שיצא לבית החולים ולשירותיו יש צורך להגדילו ולהרחיבו תוך שימור היותו אחד מבתי החולים המתקדמים בישראל. במסגרת התוכניות הוחלט על הקמת מגדל אשפוז חדש שיכלול מחלקות פנימיות, קרדיולוגיה, נוירולוגיה, אונקולוגיה, המטולוגיה ודימות. העבודות בשטח יחלו בשבועות הקרובים והן צפויות להסתיים תוך ארבע שנים.

עם זאת, בחודשים האחרונים מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, טופלו בביה"ח מאות פצועים שנאלצו להמשיך לקבל טיפול שיקומי באחד מהמרכזים הרפואיים במרכז הארץ. המציאות בה הפצועים חייבים לקבל טיפול שיקומי כוללני – גופני ונפשי, ברצף באותו מוסד בו טופלה פציעתם החדה, לא נעלמה מעיניהם של קברניטי בית החולים. זאת בנוסף להבנה כי סבבי לחימה בדרום צפויים להיות חלק משגרת החיים במדינת ישראל גם בעתיד הרחוק. לאור כל זאת, הודיע מנכ"ל בית החולים, אל"מ במיל' ד"ר ארז ברנבוים, כי האחריות מחייבת שתוכנית הרחבת בית החולים תכלול גם הקמת מחלקת שיקום חדשה ומהמתקדמות בישראל – "כפי שבית החולים נתן מענה מיטבי לתושבי הסביבה מאז הקמתו וקיבל את אמון התושבים, אנחנו נמשיך לקרוא את הצרכים הכרחי המציאות ולמלא את אחריותנו כבית חולים ציבורי בדרום הארץ".
"זהו צו השעה" הסביר ד"ר ברנבוים

את הדברים אמר ד"ר ברנבוים במסגרת ביקורו בימים האחרונים בארה"ב בפגישותיו עם הקהילות היהודיות ואנשי עסקים ופיננסים , מנהלי קרנות פילנטרופיות , תורמים פרטיים ונציגי חברות רבות שביקשו לשמוע ולהכיר מקרוב את עבודת בית החולים בשגרה ובחירום.

צילום דוברות אסותא אשדוד

על פי דו"ח משרד הבריאות שהתפרסם לאחרונה, בישראל 60% בלבד ממספר מיטות האשפוז השיקומי הממוצע במדינות המפותחות (OECD). בסוף שנת 2022, שיעור מיטות השיקום עמד על 0.3 מיטות בלבד ל-1,000 איש, לעומת ממוצע של 0.5 ל-1,000 איש במדינות המפותחות. בדרום הארץ הפערים אף יותר משמעותיים. לכן הקמת מרכז שיקום כוללני בבית החולים אסותא אשדוד הינה צורך לאומי.
בסיום דבריו של המנכ"ל, פנו אליו רבים בבקשה לבחון כיצד הם יכולים לסייע ולתרום להתפתחותו של בית החולים בהפיכתו לאחד מבתי החולים המתקדמים בישראל.
אל ד"ר ברנבוים הצטרפו לפגישותיו בארה"ב, ד"ר חגית סרבגיל ממן – סגנית מנכ"ל ביה"ח, פרופ' חנוך קשתן מנהל המחלקה הכירורגית, עו"ד יעל יטיב – ממונה גיוס משאבים ואגודת הידידים וסמל נועם – לוחם נח"ל שנפצע קשה וחייו ניצלו בביה"ח.

צילום דוברות אסותא אשדוד
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
למען החטופים
תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי הישיבות...
מסעדת פטרה תהיה פתוחה בפסח תפעל בערב ליל הסדר ולאורך כל ימי החג כרגיל
מסעדת פטרה, שהינה מוסד קולינארי מוביל בישראל, הממוקמת על הקו...
יום המעשים הטובים שמח במדרשת שחרי אשדוד
יום המעשים הטובים במדרשת אמית שחרי באשדוד נפתח בחלוקת משלוחי...
"עדשה חברתית" - תערוכת צילומים החושפת את עולמם של המתנדבים והעושים טוב בעיר אשדוד
תערוכת ההתנדבות הגדולה בישראל תצא לדרך במסגרת יום מעשים טובים,...
החלל כבר לא הגבול
מה המשותף לחלל, שותפות תלמידים ובינה מלאכותית? כל אלה ועוד...
בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד...
"המעשה האצילי הזה ייחרט אצלנו לעד"
לאחר שמשדר השמיעה שלה נגנב מגן הילדים, מלכי דוידוביץ׳ בת...