Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עבודה עם לקוחות בתור שכיר ובתור עצמאי – במה מתבטאים ההבדלים?

עבודה עם לקוחות בתור שכיר ובתור עצמאי – במה מתבטאים ההבדלים?
קרדיט PIXABAY

אין ישראלי שלא מפנטז להיות הבוס של עצמו, אבל האם זה מתאים לכל בני האדם, האם אתם מסוגלים לוותר על השכר החודשי הקבוע ועל הטבות כמו למשל – חופשות בתשלום? או שעדיף לכם לעבוד בשעות שנוחות לכם? ידועה היא האמירה, לפיה – "אם אתם מעוניינים בבוס ממש אכזרי, כדאי שתעבדו בשביל עצמכם". באופן כללי, ניתן להגיד שעצמאים נהנים מעולם ומלואו – יש הזדמנויות רבות, לעולם לא צריך להתחנן ממישהו שיאפשר לכם לצאת לחופש, יש גמישות בשעות העבודה, או לחלופין חופש הבחירה מה ואיך לעשות, וכיוצא בזאת. אך המציאות רחוקה מכל זה, להיות הבוסים של עצמכם משמעו שהכסף שתרוויחו תלוי רק בכם, ואת מה שתרוויחו ביכולת הזאת אתם מפקירים לטובת ביטחון כלכלי. הוויכוח מה עדיף להיות – שכיר או עצמאי הוא עתיק יומין, והוא מתקשר למצב משפחתי, תלות בנסיבות, מערכות יחסים אישיות, היחס לסיכונים, או האמונה הגורפת ביכולת האישית, וכיוצא בזה. אם תמשיכו לקרוא, תדעו קצת יותר אודות – עבודה עם לקוחות בתור שכיר ובתור עצמאי – במה מתבטאים ההבדלים?

במה באים לידי ביטוי היתרונות של מחשבון המע"מ?

כאשר יודעים את הסכום הכולל, יש להכניס אותו במקום המתאים בתוך מחשבון מע"מ, והוא ינפיק לכם את חישוב סכום המע"מ, כמו גם הסכום לפני חישוב המע"מ. כמו למשל – במידה וביצעתם עסקה שכוללת מע"מ על סך של אלף מאה ושבעים ₪, עליכם להזין את הסכום במחשבון המע"מ, ואז ללחוץ על חישוב במחשבון המע"מ, ותקבלו פירוט כי הסכום לפני חישוב המע"מ יוצא 1000 ₪, בעוד המע"מ לבד יוצא מאה ושבעים ₪.

מי ירוויח יותר – עצמאי או שכיר?

בראייה כללית, תוכלו להרוויח יותר כסף בתור עצמאים, מאשר לו הייתם שכירים, אבל הכנסות מעסק אינן קבועות או מהימנות. בתקופות שאין מספיק לקוחות, ההכנסות החודשיות יהיו הרבה יותר נמוכות, בעוד יש זמנים של רווחים גבוהים ויש זמנים של רווחים מועטים, שיפגעו ברמת ההשתכרות שלכם, שכתוצאה מזה תבינו שאתם רודפים אחרי לקוחות בכל זמן נתון, ומכניסים את עצמכם ללחץ חדשות לבקרים.

מי יכול לאזן יותר בין עבודה לבין החיים – עצמאי או שכיר?

בתור עצמאיים תיהנו מהגמישות של בחירת לוח זמני העבודה, לעבוד מכל מקום במרחבי מדינת ישראל, וליהנות מחופש לעבוד אימתי שתרצו, בתנאי שיש לכם מספיק לקוחות, מה שנפלא בתורו בשביל ניהול הקריירה שלכם, מתוך השקעה של זמן איכות במטרות האישיות שלכם או בחיי המשפחה שלכם. ברם, תידרשו להיזהר מבחינת סיכונים ביכולת ההשתכרות שלכם. במידה ולא תעבדו באופן יציב או שתיהנו מיותר מדי חופש, הלקוחות שלכם בוודאי יסברו שאתם אינם מהימנים. במידה וחשוב לכם למצוא איזון מוצלח בין החיים שלכם לבין עבודה, אך בכל זאת חשוב לכם ליצור ביטחון בראייה קדימה של עשייה, תהיו בוסים קשוחים של עצמכם, ותלמדו לאזן באופן מושכל בין חיי היום יום שלכם לבין לוח הזמנים שלכם בעבודה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...