Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

על מה צריך לחשוב לפני יציאה לפנסיה?

על מה צריך לחשוב לפני יציאה לפנסיה?
קרדיט - Canva

הפנסיה זה תשלום חודשי, המחליף את ההכנסה של האזרח כשהוא מגיע לגיל פרישה. גיל הפרישה אינו ערך קבוע, הוא שונה לא רק במדינות שונות, אלא גם בתוך מדינה אחת הוא יכול להשתנות ו. ככלל, גיל הפרישה עולה יחד עם רמת החיים, המשקף שינויים חיוביים בתוחלת החיים הכוללת של האוכלוסייה, אך מדד כזה עשוי להיות קשור גם לסיבות כלכליות. כדי לצאת לפנסיה ולקבל את כל החסכונות שמגיע לכם כדאי מאוד לקבל ייעוץ פרישה עוד לפני שהגעתם לגיל פנסיוני.

קצבת הזקנה נוצרת מהפקדות לקרן הפנסיה שמעסיקים מעבירים לעובדיהם לאורך כל תקופת עבודתם. כל ההפקדות שבוצעו נשארות בחשבון הפנסיה של אזרח. לאזרח שהגיע לגיל פרישה יש זכות להגיש בקשה לקצבה. לחישוב התשלומים החודשיים לפנסיונר נעשה שימוש בנוסחה מיוחדת.

למה לקבל יעוץ פנסיוני זה חשוב?

התכנון ויועץ לפני שאתם מתכננים פרישה, הוא חשוב מאוד. היועץ יכול לבנות תוכנית, להראות לכם איפה כדאי להשקיע יותר, איזה קרנות פנסיה יש לכם, האם קיימת פנסיה ותיקה?

הפרישה בישראל מחייבת אותכם לשנות גישה למצב הכלכלי שלכם, לרוב האנשים המשמעות של הפרישה היא סיום עבודה וירידה בהכנסה החודשית. כדי להיות מוכנים מראש, אתם צריכים להיות מודעים להכנסות הצפויות וכמובן גן להוצאות העתידיות.

איך מחשבים את הפנסיה?

כדי להעריך את גובה תשלום החודשי בזמן שתצאו לפנסיה, כדאי להראות ליועץ את הדוחות  השנתיים העדכניים שקיבלת, הוא יבדוק מה גודל הצפירה ומה התשלומים שאתם אמורים לקבל. כדאי ללכת ליועץ הזה כמה שיותר מהר, כדי לדעת האם אפשר ואיך אפשר להגדיל את התשלומים העתידיים.

שימו לב שרבים מאיתנו צברו חסכונות בקרנות השתלמות שונות. חשוב מאוד למצוא הכל באתר משרד האוצר. באופן כללי צריך לעשות בדיקה בכל הסוגים של חסכונות הפנסיוניים, במיוחד לעובדי המגזר הציבור.

אבל עדיין ברוב המקרים, ההכנסה נקיה הממוצעת (פנסיה פלוס קצבת זקנה) תהיה נמוכה משמעותי מהכנסות החודשיות הרגילות שלכם מהמקום העבודה. גם תרגישו את ההבדל בין מצב הכלכלי שלכם לפני יציאה לפנסיה ולאחר לכך יותר ויותר עם השנים. התכנון נכון יכול מאוד לעזור במצב הזה. ככל שתהיו יותר מוכנים לפנסיה, כך תרגישו פחות עליות בשוק.

אם יש לכם שאלות בנוגע לתכנון פנסיוני נכון תפנו לחברת אפיקים נ.מ. מתכננים פיננסיים בישראל, לחברה יש ניסיון מעל 10 שנים בלתת פתרונות פיננסיים ולתכנון פרישה תקבעו פגישה עם אחד הציגים שלנו ונשמח לענות על כל השאלות!

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...