Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב

עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
קרדיט - Canva

גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות ולהסדרת כל העניינים הרלוונטיים להמשך הדרך. אחד הנושאים שמתעוררות סביבם מחלוקות רבות הוא חלוקת נכסים בגירושין. באופן עקרוני עפ"י חוק יחסי הממון חלוקת הנכסים צריכה להית שווה בשווה אך רבים מוצאים את עצמם רבים על ענייני רכוש. ניתן להקל על עצמכם בנושא זה בהיערכות שתהיה הרבה לפני ההחלטה להתגרש: עריכת הסכם ממון לפני הנישואים. בהסכם זה תוכלו להסדיר עניינים רבים הקשורים לחלוקת הרכוש, לפחות רכוש שצברתם בנפרד לפני הנישואים או לגבי נכסים שקיבל מי מכם בירושה. הדבר יכול לסייע במיוחד בנישואים בגיל מאוחר יחסית כשכל צד הספיק לצבור רכוש בעצמו וגם בנישואים פרק ב', במיוחד אם יש בתמונה גם ילדים מנישואים קודמים.

הסכם גירושין: "התקנון" שילווה אתכם מכאן והלאה

הסכם גירושין ילווה אתכם לאורך כל החיים, לפחות עד שאחרון הילדים מגיע לגיל 18. לכן, הוא צריך להיות מפורט ולכלול בתוכו לא רק את הנושאים המרכזיים אלא לתת לכם תשובה בכל עניין שיש בו התלבטות איך עליכם להתנהל. עורך דין לענייני גירושין יוביל את התהליך הלא פשוט של הגעה להסכם וגם יוודא שההסכם מפורט וכולל את כל מה שנדרש כדי שתוכלו לפתוח דף חדש אך גם לחיות בתיאום בכל הקשור לילדים. לכן, הסכם גירושין צריך לכלול את כל הקשור לחלוקת רכוש, החל מהבית המשותף דרך עסק משותף אם יש ועד לפריט הקטן ביותר. הוא צריך לכלול את עניין המשמורת: האם יש הורה משמורן או משמורת משותפת, עניין שממנו אמורים להיגזר גם המזונות. כדאי כאמור להחליט כיצד נוהגים גם במצבים פחות שגרתיים כמו טיול ממושך לחו"ל שרוצה אחד ההורים לעשות עם הילדים.

כיצד לבחור את עורך הדין שילווה אתכם בגירושין?

הגירושין מהווים אתגר מכל הבחינות: רגשי, כלכלי, מעשי. הם משפיעים מאוד על חיי המשפחה כולה גם תוך כדי התהליך וגם שנים רבות לאחר מכן. לכן,  חשוב להיות מלווים ע"י עורך דין לענייני גירושין שהוא מנוסה מאוד כבר מהשלבים הראשונים, בין אם התהליך נעשה בהסכמה ובין אם אתם שוקלים להגיש תביעת גירושין. גם כשהגירושין בהסכמה התהליך לא פשוט ויש מכשולים רבים שיש לעבור בדרך להסכם גירושין המקובל על שני הצדדים. לכן, חשוב לבחור עורך דין בעל ניסיון רב. כדאי לחפש המלצות, במיוחד של אנשים שאתם מכירים וסומכים על דעתם. כדאי לבחור עורך דין אשר ענייני משפחה וגירושין הם תחום ההתמחות העיקרי שלו. חשוב שיהיה זמין לכל שאלה וישרה עליכם תחושת נוחות וביטחון בהליך לא פשוט זה.

משרד עורכי דין עודד פסקל מתמחה ומתמקד בענייני משפחה. הניסיון של מעל 26 שנים בתחום מביא לצליחת תהליכים לא פשוטים והתגברות על אתגרים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
מה אתם צריכים לדעת על בריאות השיניים שלכם
אם הבריאות שלכם חשובה לכם, אולי זה הזמן לציין כי...
איך ליצור קמפיין פרסום לחרדים שייתן תוצאות בשטח        
כאשר צריך ליצור קמפיינים פרסומיים המכוונים באופן ספציפי לקהילה החרדית,...
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...