Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פותחים חלון: איך בוחרים חלונות חדשים לבית?

פותחים חלון: איך בוחרים חלונות חדשים לבית?
קרדיט: Shutterstock

לא סתם עוד פריט בבית: החלונות שלנו הם אולי הדבר החשוב ביותר אחרי השלד של הבית, וככאלה, יש לבחור אותם בקפידה. כך תעשו זאת

חלונות לא פעם נתפסים כעניין שולי, שאין צורך להשקיע בו הרבה מחשבה. עם זאת, חשוב לדעת כי לחלונות יש למעשה חשיבות עצומה, שבאה לידי ביטוי בין היתר בכמות השמש והאור שנכנסת לבית, במראה הכללי של הבית ואף באווירה שנוצרת בו. איך תבחרו את סוג החלון האידיאלי עבורכם? לפניכם מספר פרמטרים חשובים שכדאי לתת עליהם את הדעת.

רמת הבטיחות

ידעתם שמרבית הפריצות לדירות ולבתים מתרחשות דרך החלונות? מסיבה זו, פרט לביטוח דירה, שמומלץ לרכוש בכל מקרה על מנת להגן הן על המבנה והן על תכולת הבית, חשוב לבחור גם בחלונות שמתהדרים במנגנון מעכב פריצה או בנעילה חזקה. קיים מגוון רחב של חלונות עם מנגנוני בטיחות בשוק ומומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שיוכלו להתאים את הבחירה המוצלחת ביותר בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם. 

סוג הזכוכית

ואם כבר דיברנו על נושא הבטיחות, גם סוג הזכוכית משפיע על רמת הבטיחות. כדאי לדעת כי יש חלונות שהזכוכית שמותקנת בהם היא זכוכית מחוסמת – כלומר זכוכית שעברה תהליך במטרה להפוך אותה לקשיחה ועמידה יותר. חלונות מהסוג הזה מקשים מאוד על פורצים, וכמו כן מגינים על בני הבית מפני שבר של הזכוכית, אשר בחלונות רגילים, יכול להתרחש גם כתוצאה מטריקה פשוטה של החלון. גם במקרים הנדירים שבהם הזכוכית המחוסמת נשברת, בשונה מזכוכית רגילה – היא לא מתנפצת לרסיסים גדולים וחדים, אלא לרסיסים קטנים ועבים יותר, שבדרך כלל לא חודרים את העור או גורמים לפציעות. פרט לזכוכית המחוסמת, כיום ניתן למצוא גם זכוכית נגד שמש, זכוכית רבודה שאינה נשברת לרסיסים, זכוכית חלבית שמאפשרת יותר פרטיות, וזכוכית בידודית שמסייעת בבידוד תרמי. 

הנוחות

על אף שרוב האנשים לא נוטים להקדיש לכך מחשבה או תשומת לב מיוחדת, רובנו עושים שימוש בחלונות על בסיס יומיומי ובאופן תכוף. מסיבה זו, רצוי שהחלונות יהיו כמה שיותר נוחים עבורנו לפתיחה ולסגירה. כיום קיימים שלושה סוגים עיקריים של חלונות – חלונות הזזה, חלונות ציר וחלונות קיפ:

  • חלונות הזזה – חלונות שנעים על גבי מסילה, כך שניתן לסגור אותם או לפתוח אותם לחלוטין, או לחילופין, לפתוח ולסגור אותם רק חלקית. חלונות הזזה הם ללא ספק החלונות הפופולריים ביותר שקיימים כיום, הן בבתים פרטיים והן בדירות מגורים.
  • חלונות ציר – חלונות אלה נעים על גבי ציר אנכי, שלמעשה פותח אותם כלפי חוץ. על אף שחלונות אלה היו נפוצים מאוד בעבר, כיום לא הרבה אנשים משתמשים בהם.
  • חלונות קיפ – חלונות מוארכים וצרים שרק חלק אחד מהם נפתח באמצעות הטיה כלפי חוץ או כלפי פנים. חלונות אלה בדרך כלל פופולאריים מאוד בחדרי השירותים והמקלחת.

רמת הבידוד

חלונות לא רק משמשים כפתחים לבית שמאפשרים מעבר של אוויר, אלא גם כאמצעי בידוד נהדר מפני רעשי חוץ. אם הבית שלכם ממוקם בקרבה לכביש סואן או צירי תנועה מרכזיים, גן ציבורי, בית ספר או רחוב עמוס ורועש, או אזור תעשייה בו מתבצעים שיפוצים ועבודות על בסיס קבוע, מומלץ לבחור בחלונות אשר עשויים מזכוכית כפולה או אטומה, שמתאפיינים ברמת בידוד גבוהה ויספקו לכם הגנה אקוסטית טובה מפני הרעשים החיצוניים. 

העיצוב והמראה

אין ספק כי חלונות קיימים בראש ובראשונה על מנת לענות לנו על צורך פונקציונלי. עם זאת, כיוון שהם לא מנותקים מעיצוב שאר הבית, חשוב לתת את הדעת גם על המראה שלהם, ולא רק על הפונקציות שהם יכולים למלא עבורנו. כיום קיים מבחר גדול של עיצובים לחלונות – החל מכאלה שהפרופיל שלהם עשוי אלומיניום ומתאפיינים במחיר נמוך יחסית, דרך חלונות עץ שדורשים תחזוקה שוטפת, ועד לחלונות בלגיים שהפרופיל שלהם עשוי ברזל ומחירם גבוה יחסית. חשוב לבחור בחלונות שהפרופילים שלהם משתלבים היטב עם קווי הבית, ולהקפיד ככל הניתן על גוונים הרמוניים והומוגניים שיחמיאו לעיצוב הבית ואולי אף ישדרגו אותו. כמו כן, בחירת הפרופיל תשפיע ברוב המקרים גם על עמידות החלון וקלות התחזוקה והשימוש בו גם לאורך שנים, לכן כדאי להכניס את החשיבה לטווח רחוק אל תוך סט השיקולים שלכם בעת הבחירה והרכישה. 

הנה פתחתי חלון

למרות שקל לחשוב שחלון בבית הוא רק חלון, ניתן לראות כי הוא יכול להשפיע על האווירה כולה בבית – על אור השמש, על הרעש, על תנועת האוויר, על האופן בו הנוף נשקף ועוד. מסיבה זו, חשוב לתת לחלונות את אותה תשומת לב כפי שהייתם נותנים לכל מרכיב אחר בעל משמעות בעת שיפוץ או בחירת דירה ולקבל את הבחירה הנכונה ביותר עבור הצרכים שלכם. 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
זקוקים לפתרון מימון חכם? היתרונות של משכנתאות לעסקים
כל עסק חשוף לסיכונים שונים, ובפרט במציאות התזזיתית של המאה...
איזה ארונות אתם באמת צריכים במשרד שלכם?
מידי כמה שנים גם אתם, כמו אחרים, חושבים על עיצוב...
לימוד ריקוד לבת מצווה
היום הגדול והמרגש שלך מתקרב – הנה רק בעוד כמה...
למה כדאי פילאטיס לנשים?
אם אתן מחפשות אימון איכותי שיחזק את הגוף שלכן, את...
מה אתם צריכים לדעת על בריאות השיניים שלכם
אם הבריאות שלכם חשובה לכם, אולי זה הזמן לציין כי...
איך ליצור קמפיין פרסום לחרדים שייתן תוצאות בשטח        
כאשר צריך ליצור קמפיינים פרסומיים המכוונים באופן ספציפי לקהילה החרדית,...
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...