Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פיתוח ראשון מסוגו בעולם: מגלשה נגישה לילדים עם כיסא גלגלים

פיתוח ראשון מסוגו בעולם: מגלשה נגישה לילדים עם כיסא גלגלים
קרדיט מכללת סמי שמעון

שירן כהן וטינה גואטה מהמחלקה להנדסת מכונות ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד רצו לעשות פרויקט גמר למען ילדים עם נכויות. כך נולדה המגלשה היחידה בעולם לכיסאות גלגלים בגני שעשועים ציבוריים.

הסטודנטיות טינה גואטה ושירן כהן מ- SCEהמכללה האקדמית להנדסה באשדוד הציגו בכנס הפרויקטים שהתקיים במכללה את פרויקט הגמר הייחודי שלהן – מתקן מגלשה לגני שעשועים ציבוריים עבור ציבור המשתמשים בכיסאות גלגלים.

במחקר מקדים שביצעו השתיים, יחד עם המלווה לוסי מילר, הן גילו כי אין כיום בעולם בכלל מגלשה מותאמת לנכים בכיסאות גלגלים. למעט קרוסלה, אליה ניתן לחבר את כיסא הגלגלים, מתקנים אחרים אינם מאפשרים עצמאות למשתמש ומחייבים במלווה צמוד. מסיבה זו בחרו טינה ושירן לתכנן מגלשה, שתאפשר לנכים להשתמש בצורה עצמאית וליהנות ממתקן ייחודי וחדש.

כדי ללמוד בדיוק על הצרכים של אנשים עם נכות, גואטה וכהן נכנסו בעצמן לכיסאות גלגלים והחלו להסתובב בגני שעשועים ברחבי הארץ: "ביצענו ראיונות עם אנשים שמתניידים בכיסאות גלגלים וביקרנו בפארקים שמגדירים את עצמם כנגישים, אבל לא ראינו אף ילד בכיסא גלגלים משחק בהם. כדי לנסות להבין למה זה המצב, הסתובבנו בעצמנו בגנים, כשאנחנו בכיסא גלגלים, וראינו שאין כמעט יכולת לילד עם כיסא גלגלים ליהנות במתקנים השונים".

המגלשה הרחבה שהשתיים תכננו מתאימה לכיסא גלגלים. בראש המגלשה יש קפסולה אליה נכנס הכיסא, וספסל לשני משתמשים נוספים. כך יכול לעלות ילד בכיסא גלגלים, או הורה נכה הרוצה לגלוש לצד ילדו. לאחר שנכנסו המשתמשים לקפסולה, שער עולה מאחוריהם ומונע כניסה של אנשים נוספים למגלשה. לאחר הגלישה הקפסולה עולה חזרה בצורה אוטומטית ומחכה למשתמש הבא בתור. בנוסף, במתקן עצמו המשתמשים יכולים לעבור בין חמישה ביתנים, ובהם אלמנטים אינטראקטיביים ללימוד מדע בדרך ציורית ומעניינת.

"אחד הדברים שהובילו אותנו בתהליך התכנון היה המחשבה על עצמאות לילדים", סיפרו טינה ושירן. "ראינו שבמתקנים רבים הילדים מחויבים במלווים שיעזרו להם בזמן השימוש במתקן. המגלשה שלנו מאפשרת לילדים ליהנות ממנה בלי עזרה כלל. העלייה למתקן עצמאית לחלוטין וגם השימוש במגלשה".

"אנשים אמרו לנו שאנחנו משנות לאנשים את החיים", סיפרו הסטודנטיות. "הבנו שבאמצעות ההנדסה אנחנו יוצרות מציאות אחרת וטובה יותר, כמו למשל בבילוי משותף של הורה בכיסא גלגלים והילד שלו. אנחנו מאמינות שבאמצעות גיוס תקציב להמשך פיתוח והקמה, תוך שנתיים נוכל כבר להכניס מתקן עובד של המגלשה לגנים ציבוריים ברחבי הארץ". לסיכום מסרו השתיים: "אנחנו יודעות שמדובר בפרויקט בהיקף ענק, גם בתהליך וגם בתקציב, אבל התוצאה מדברת בעד עצמה – החיוך של הילד בסוף יהיה שווה הכל".

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
יום המעשים הטובים שמח במדרשת שחרי אשדוד
יום המעשים הטובים במדרשת אמית שחרי באשדוד נפתח בחלוקת משלוחי...
הכול על הובלות קטנות באזור הצפון
עוברים לדירה חדשה באזור הצפון? מדובר בסך הכול על הובלה...
מסעדה לחתונה קטנה
חתונה קטנה זו שמחה גדולה ולכן ברור מדוע גם אתם...
עבודה עם עורך דין מונעת סיכונים מיותרים
בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ גבוהים מאוד, וכשכל...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה...
בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי נשכחת
ארגון יום הולדת כרוך בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי...
מתי זה הזמן להזמין איש מקצוע לתחזוקת המזגנים?
בארץ אנחנו חווים קיץ לוהט במשך חודשים רבים. לכן צריכה...
מה שחשוב לדעת על עבירות מין באינטרנט
עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות בהן המודעות...
מחפשים פעילות יצירתית וחד פעמית? בואו לקרקס
כולנו מכירים את הסיפורים והאגדות על הקרקס האגדי משנות העשרים...