Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פסטיבל לב ישראלי: המקום ליצירה מיוחדת

פסטיבל לב ישראלי: המקום ליצירה מיוחדת
הפיל הכחול קרדיט מאיה סלע

פסטיבל "לב ישראלי", פסטיבל ארצי המשלב אמנים ויוצרים עם וללא צרכים מיוחדים יתקיים השנה לראשונה באשדוד בתמיכת משרד התרבות והספורט, ויציג למעלה מ-30 אירועי תרבות ב-  6 ימים. באירועים ייקחו חלק זה לצד זה אמנים ויוצרים עם וללא צרכים מיוחדים.

הפסטיבל נולד מתוך אמונה כי תרבות ואמנות מהוות גשר לחיבור בין אנשים ופלטפורמה ליצירת שוויון הזדמנויות. מדובר בפסטיבל מיוחד שמטרתו לחבר את כלל הקהילה על רבדיה השונים ולייצר שוויון הזדמנויות בתחום התרבות והאמנות.

בין האירועים בפסטיבל: קונצרט של התזמורת האנדלוסית אשדוד עם להקת "שלווה", להקת הפיל הכחול במופע חדש הכולל עיבודים ללהיטים הגדולים ושירים חדשים, "ככה (לא) הולכים על במה", הצגת יחיד עטורת פרסים המבוססת על סיפורה של השחקנית מעין קילצ'בסקי, שנולדה עם שיתוק מוחין,

ההצגה "סודות היער הקסום" מבית פלסטלינה בצבעים, קבוצת תיאטרון מקומית המורכבת מבני נוער, תלמידי מגמות תיאטרון בשילוב שחקנים בעלי צרכים מיוחדים. "לחבק את האוטיזם" תערוכת צילומים של הצלמת יפעת פאר, אמא לילד עם אוטיזם, בה מוצגים תצלומים של ילדים וילדות בתפקודים שונים ולצידם טקסט שכתב ההורה ושיתף אותנו בקשיים, בהתמודדות, בסיפור האישי ונתן לנו הצצה לחיים שלהם יחד עם האוטיזם. הרכבים מוסיקליים מקומיים בהפקות מקור המשלבים אמנים עם וללא צרכים מיוחדים ולהקות אורחות מחוץ לעיר.

המופעים כולם מונגשים וחלקם אך מתורגמים לשפת הסימנים.

 

10-15 באוקטובר, במוסדות התרבות ובמרחבים הקהילתיים ברחבי העיר אשדוד

הכניסה בעלות סמלית של 10 ₪ בלבד לכל מופע

 

פסטיבל "לב ישראלי", יתקיים השנה לראשונה באשדוד ב 10-15 באוקטובר באשדוד.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו לאורך 6 ימים, למעלה מ 30 אירועי תרבות, בהם ייקחו חלק יוצרים מתחומים שונים, מוזיקה, מחול, תיאטרון, צילום, ציור וקולנוע, לצד אמנים ויוצרים עם צרכים מיוחדים.

ככה לא הולכים על במה
קרדיט ז'ראר אלון

הפסטיבל נולד מתוך אמונה כי תרבות ואמנות מהוות גשר לחיבור בין אנשים ופלטפורמה ליצירת שוויון הזדמנויות. מדובר בפסטיבל "מיוחד" שמטרתו לחבר את כלל הקהילה על רבדיה השונים, ללמד אותנו לקבל את השונה ולייצר שיוויון הזדמנויות בתרבות ואמנות.

הפסטיבל, הנתמך ע"י משרד התרבות והספורט, נוסד ביוזמת תחום צרכים מיוחדים בחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, בהפקת מרחב יצירה אשדוד ובשיתוף מנהל שירותים חברתיים ומחלקת חינוך מיוחד בעיריית אשדוד וחברת אדמה אגן.

כל האירועים יתקיימו במוסדות התרבות והאמנות והמרחבים הקהילתיים המונגשים לקהל הרחב- מרכז מונארט לאומנויות, בית אריה קלנג, המוזיאון לתרבות הפלישתים, מתנ"ס דיונה ובעוד מוקדי פעילות מונגשים. המופעים המרכזיים יתורגמו לשפת הסימנים ע"י מתורגמנית שתהיה נוכחת במופע.

ד״ר יחיאל לסרי,ראש העיר אשדוד, "אשדוד ,שמחה וגאה לקיים  בעיר את פסטיבל ׳לב ישראלי׳, המשלב אמנים ויוצרים עם וללא צרכים מיוחדים. הפסטיבל, שמתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, הוא ביטוי לחזון ולרוח שאנו מובילים בעיר ליצירת שיוויון הזדמנויות, לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בחברה ולחיבור בין האוכלוסיות השונות. אמנים ויוצרים, אני מזמין אתכם לקחת חלק בפסטיבל הייחודי והמרגש. הלב הישראלי נמצא באשדוד".

בין אירועי הפסטיבל: קונצרט של התזמורת האנדלוסית אשדוד עם להקת "שלווה",  

להקת הפיל הכחול במופע חדש ומרגש הכולל עיבודים ללהיטים הגדולים ולשירים החדשים. סדנאות מחול לרקדנים עם מוגבלויות ומופע מחול משותף של להקת אביבים ומחול על גלגלים.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו מספר הפקות מקור של הרכבים מוסיקליים מקומיים המשלבים אמנים עם וללא צרכים מיוחדים, ביניהם מופע "מספרים ושרים בגובה העיניים עם חברים" ו"ריקמה אנושית אחת" וכן אירוע "תושווים שרים" שיארח הפעם את האמנים בעלי הצרכים המיוחדים דניאל עמית ורוני גינוסר, לצד מופעים של הרכבים מוסיקליים מחוץ לעיר אשדוד המשלבים אמנים עם וללא צרכים מיוחדים.

"ככה (לא) הולכים על במה", הצגת יחיד עטורת פרסים המבוססת על סיפורה של השחקנית מעין קילצ'בסקי, שנולדה עם שיתוק מוחין. "מחוץ לתבנית", סמדר מורג במופע לנשים בהפקה חדשנית ומטלטלת בשילוב שחקניות בעלות תסמונת דאון.  "איך יוצאים מכאן?" הצגה מקורית ומרגשת מבית תאטרון "פסיק", על מנהל רשת מזון שנתקע במחסן עם אחת העובדות ברשת, שנמצאת על הרצף האוטיסטי ומערכת יחסים בלתי אפשרית מתפתחת בין השניים.

לחבק את האוטיזם תערוכת צילומים והרצאה אישית ומרגשת של הצלמת יפעת פאר על סיפורה האישי והתמודדותה כהורה לילד עם אוטיזם. בתערוכה מוצגים תצלומים של ילדים וילדות בתפקודים שונים ולצד כל תמונה יש פוסט מרגש שכתב ההורה ושיתף אותנו בקשיים, בהתמודדות, בסיפור האישי מהצד של ההורה ונתן לנו הצצה לחיים שלהם יחד עם האוטיזם.

לקהל הצעיר של באי הפסטיבל: "תיאטרון "פלסטלינה בצבעים" קבוצת תיאטרון המורכבת מבני נוער, תלמידי מגמות תיאטרון בשילוב שחקנים בעלי צרכים מיוחדים מהעיר אשדוד, בהצגה "סודות היער הקסום", המביאה בפני הקהל את הקושי בלהיות שונה, בצורה משעשעת ומרגשת.

הצגות וסדנאות נגישות ומותאמות גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים בשיתוף עמותת "תו המשווה" ביניהן "גיבורי העל שביננו" מפגש חווייתי ומרתק הכולל משחקי תיאטרון עם השחקנית הילה צור- מסע מרתק על התפתחות גיבורי העל עד להבנה שבכל אחד מאיתנו יש גיבור על.

"הפיקיניק של פרלה", "הצגה צבעונית במיוחד מבית "תו המשווה" עם השחקנית והיוצרת לימור יצחייק. "הכל התחיל בדינוזאור", מופע מוזיקלי לכל המשפחה המשלב שירים, ריקודים ונגינה משותפת

הפיקניק של פרלה
קרדיט יפעת שועה

בהשתתפות החלילן והיוצר חגי רז ומותאם לילדים עם וללא מוגבלות וצרכים מיוחדים ומפגש תקשורת תנועתית בהנחיית הרקדנית דולי יששכר

הפסטיבל לא מתעלם גם מתחום הקולנוע ובמהלכו יוקרנו שלושה סרטים הנוגעים בתחום בעלי המוגבלות והשתלבותם בחברה.

הפסטיבל ייחתם בקבלת שבת מיוחדת שתיערך בחצר המוזיאון לתרבות הפלישתים בהשתתפות להקת "ים אהבה" ולהקת "רוח חדשה" במופע "לעוף עם הרוח" המשלב קלאסיקות ישראליות לצד שירים מן המקורות ושירים מקוריים. חברי הלהקות הינם צעירים בעלי צרכים מיוחדים החוברים יחד לתוצאה מיוחדת ומרגשת במיוחד.

 

פסטיבל לב ישראלי

10-15 באוקטובר, במוסדות התרבות ובמרחבים הקהילתיים ברחבי העיר אשדוד

הכניסה בעלות סמלית של 10 ₪ בלבד לכל אירוע.

פירוט האירועים המלא באתר החברה העירונית אשדוד www.ironit.org.il

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
יום המעשים הטובים שמח במדרשת שחרי אשדוד
יום המעשים הטובים במדרשת אמית שחרי באשדוד נפתח בחלוקת משלוחי...
"עדשה חברתית" - תערוכת צילומים החושפת את עולמם של המתנדבים והעושים טוב בעיר אשדוד
תערוכת ההתנדבות הגדולה בישראל תצא לדרך במסגרת יום מעשים טובים,...
עין הרע – על מה מדובר?
עין הרע היא אמונה בת מאות שנים שיש לה משמעות...
החלל כבר לא הגבול
מה המשותף לחלל, שותפות תלמידים ובינה מלאכותית? כל אלה ועוד...
"המעשה האצילי הזה ייחרט אצלנו לעד"
לאחר שמשדר השמיעה שלה נגנב מגן הילדים, מלכי דוידוביץ׳ בת...
מהמספרה לעשייה ציבורית
הפתעת הבחירות באשדוד: עמירם בן זקן. בן זקן הוא בעל מספרה,...
בעיצומה של המלחמה: רצים לזכר קציני אגוז
למרות מלחמת 'חרבות ברזל' שנמשכת במלוא עוזה כבר ארבעה חודשים,...
עשרות אלפי פריטי לבוש חדשים יועברו למפונים
עשרות אלפי פריטי לבוש חדשים מוינו היום במרכז לשיקום תעסוקתי...
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד פותחת עונה חדשה ומציינת 30 שנה להיווסדה
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציינת השנה 30 להיווסדה ופותחת את...
משלחת מנהיגי חינוך בקהילות יהודיות ברחבי העולם ביקרה השבוע באופקים
משלחת מנהיגי חינוך מובילים בקהילות היהודיות ברחבי העולם, מארה"ב, קנדה,...