Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צלם לברית באשדוד – האם הקורנה השפיעה על תעשיית הצילום?

צלם לברית באשדוד – האם הקורנה השפיעה על תעשיית הצילום?
קרדיט UNSPLASH

אפשר להגיד שהקורנה כבר מאחורינו, אבל האם יש עדיין השפעות של הקורנה על עולם האירועים? במיוחד שמדובר על תחום צילום האירועים, לאן הקורונה לקחה את וכיצד היא השפיעה בראיה לאחור על תעשיית הצילום. מה שבעבר היה אחד התחומים המשגשגים ביותר בענף האירועים הוא כמובן הצילום. אבל עד כמה הקורונה השפיעה על הצלמים ואלו מהם שבאמת שרדו האם יש שינוי במחירים, בתהליך העבודה או שהכל חזר להיות כמו שהייה.

אחד התחומים שלא השתנה בהמלך הקורונה בתחום הצילום, הוא כמובן צילום בריתות, גם הקורונה לא הצליחה לעצור מסורת יהודית בת למעלה מ 3000 שנים ועדיין כל צלם שרצה להישאר בתחום הפך להיות גם צלם לברית באשדוד שמתמקד בצילום אירועים קטנים.

אם לפני הקורונה כל הצלמים תמיד חשקו לצלם אירועים גדולים, שבהם יש תקציבים גבוהים הרבה יותר, הם נאלצו לעבור לצלם אירועים קטנים יותר שמתקיימים בבית או באולמות אירועים קטנים המיועדים בעיקר לבריתות.

אמנם הקורונה באותם ימים שינה את המציאות, לא היו חתונות או אירועים גדולים, אבל מה באמת השתנה בעולם הצילום?

צלמים עזבו את התחום :

צלמי אירועים התחלקו לשני סוגים עיקריים, הסוג הראשון הוא אלו שעבורם הצילום הוא ממש העסק והקריירה העיקרית שלהם ואלו הצלמים שעבורם זאת עוד הכנסה נוספת, משמע עבודה נוספת שהם מבצעים במקביל לעיסוק נוסף. לא פעם יש הרבה מאוד צלמי אירועים שהם גם מורים, או עובדים בעבודה אחרת ובשביל להתמודד עם המציאות הישראלית של יוקר המחייה אנו רואים אותם גם מצלמים בערב אירועים.

הצלמים שעוברם מדובר בקריירה הם אלו שלרוב לא נשארו בתעשיית הצילום, הם היו חייבים למצוא משהו אחר לעסוק בו ולכן הם בחרו לעזוב את התחום ולהתמקד בדברים אחרים ולפתח קריירה חדשה. אלו שעבורם הצילום היה תוספת הכנסה היו יכולים להרשות לעצמם לתקופה קצרה לא לעסוק בצילום מה שהותיר מקום גדול מאוד להרבה צלמים להיכנס לתחום.

ירידת מחירים :

בתקופת הקורונה ההיצע של הצלמים היה גדול מאוד, במיוחד בימים הראשונים של התפרצות המגפה, והביקוש לצילום ירד בצורה קיצונית. המצב גרם לכך שהייתה תחרות מאוד גדולה של הרבה מאוד צלמים שהיו מוכנים לצאת לעבוד בכל מחיר.

אותה השפעה הייתה גם על אולמות האירועים, נאלצו לעבור למתכונת חדשה של עבודה רק לאירועים קטנים ולא תמיד משתלם לאולם אירועים לפתוח בשביל אירוע קטן. אחרי הכל אם מדובר על אולם לברית שצריך לפתוח את המקום ל20 מנות שהוא מוכר ולהעסיק מלצר (וזאת בהתאם להגבלות הקורונה) אז הוא כבר בהפסדים. אולמות האירועים העדיפו להישאר סגורים ולא לפתוח את המקום כי עלות פתיחת המקום עולה יותר מאשר מה שהם גובים מבעלי האירוע.

יריד המחירים בשורה התחתונה הגיעה לכולם, שלא לדבר על זה שהרבה מאוד אנשים שחוגגים אירוע פשוט החליטו שלא להזמין צלם אירועים בכלל ולתעד את האירוע באמצעות מצלמות ביתיות או באמצעות המצלמה של הטלפון הנייד.

המאמר נכתב בשיתוף המגנט הלהוט החברה המובילה לצילום מגנטים וכל סוגי האירועים.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
החיפויים שישנו את עיצוב הבית שלכם
למרות כל הניסיונות שלכם, משהו בכל זאת חסר לכם בעיצוב...
ההבדל בין עיצוב דירה לעיצוב בית פרטי
עיצוב פנים היא האומנות של עיצוב הבית והחלת הסגנון האישי...
"להוריד את הבטן" ללא כפיפות אינסופיות- כך תעשו את זה
ככל שאנו מתבגרים, כך הצטברות השומן, במיוחד באזור הבטן, גדלה...
סימפוניה מרחבית - נקודת המפגש בין אדריכלות לעיצוב פנים
בכל פרויקט בנייה של בית חדש, מקום מסחר או כל...
לעבור משברים משפחתיים בעזרת עורך דין מתאים
אמנם המשפחה היא מעגל האנשים הקרוב אלינו ביתר, אך עם...
להשאיר את הראש מעל המים גם בזמן מלחמה- איך עושים את זה
מלחמה היא מצב לא פשוט מכל הבחינות: פיזית, רגשית וגם...
איך ממחזרים משכנתא
הליך מיחזור של משכנתא מתבסס על החלפת הלוואת המשכנתא הנוכחית...
סימנים לכך שצריך להזמין טכנאי מעליות
אם אתם גרים בבניין משותף או עובדים בכזה, ויש בנכס...
אל תוותרו על מה שמגיע לכם מהביטוח
חברות הביטוח אינן יכולות למשוך תביעות צודקות עד אין סוף...
האם מטבח כפרי יתאים לכם?
החיפוש אחר מטבח שיתאים לבית זו לא תמיד משימה קלה...