Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תאונת עבודה? כך תפעלו כדי לקבל פיצוי מתאים

תאונת עבודה? כך תפעלו כדי לקבל פיצוי מתאים
קרדיט: דרעי משרד עורכי דין ונוטריון

זה יכול לקרות לכולם: ישראלים רבים נפגעים בתאונות בעבודה, או בדרך אליה – אך לא כולם יודעים כי באפשרותם לקבל פיצוי מהביטוח הלאומי וגם מחברות הביטוח. אז מה חשוב לעשות אחרי התאונה, ואיך ממקסמים את סכום הפיצויים?

ס’, גבר בן 48 מאזור המרכז, נפל מסולם במקום העבודה שלו ושבר את הברך. הפגיעה הגבילה מאוד את יכולתו לעבוד ולהשתכר והוא הוכר על ידי הביטוח הלאומי כנכה, בשיעור של 42%, ומקבל קצבה של כ-5,000 שקל לחודש לכל חייו.

אך ס’ לא הסתפק בכך, הוא החליט למצות את כל הזכויות המגיעות לו על פי חוק, ותבע גם את חברת הביטוח של המעביד על הרשלנות שהובילה לפציעתו. התוצאה – ס’ קיבל עוד 330 אלף שקל, והוכר כזכאי לקצבת ניידות – המקנה לו תו חנייה של נכה, הנחות ברכישת רכב וכן קצבה חודשית של כ-1,000 שקל לשארית חייו. בסך הכל, הסכומים שיקבל ס’ מגיעים ל-3 מיליון שקל.

"לא מכירים את הזכויות ומקבלים את המינימום"

עורכת הדין שייצגה את ס’ בתביעתו, אושרת דרעי, מספרת כי “המקרה של ס’ קורה לא מעט בתיקים שאני מטפלת בהם. מה שעצוב הוא שרבים לא יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם ומקבלים את המינימום שניתן, אם בכלל. אך חשוב לזכור כי במקרים כאלו של תאונות המתרחשות בזמן העבודה או כתוצאה ממנה, יש כמה כתובות שאליהן ניתן לפנות כדי לקבל פיצוי – הביטוח הלאומי, המעסיק, חברת הביטוח של הגורם האחראי לתאונה (המזיק), ובמקרה של תאונת דרכים – גם חברת הביטוח של הרכב. כדי למקסם את גובה הפיצוי, יש לתבוע את כל הגורמים הרלוונטיים למקרה”.

מה לעשות אחרי תאונת עבודה?

עו”ד דרעי מדגישה כי במקרה של תאונת עבודה, חשוב לפעול לפי סדר פעולות מסוים, כדי להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה. “קודם כל, כאשר מגיעים לקבלת טיפול ראשון בבית חולים או קופת החולים, חשוב לציין שהפגיעה נגרמה במסגרת העבודה. צריך לוודא שהרופאים מתעדים את כל הפרטים – ואת כל האיברים שנפגעו”, היא אומרת. “עם זאת, גם מי שעושה הכל לפי הספר, מקפיד למלא את הטפסים ופונה לכל הגורמים שקשורים במקרה – עלול להיתקל לא פעם בסירוב ובדחייה של התביעה, בין אם בביטוח הלאומי ובין אם בחברות הביטוח.

“מדובר על גופים גדולים מאוד, שעובדים לפי חוקים מסורבלים ותקנות סבוכות, קל מאוד לאזרח הקטן ליפול בין הכיסאות ולהפסיד את זכויותיו. לכן, ההמלצה שלי היא להיעזר בשירותיו של עו”ד מתחום נזקי הגוף המומחה בביטוח לאומי – זאת כדי למקסם את סיכויי הזכייה ואת סכומי הפיצויים והקצבאות”.

"יודעת איך להגיש את התביעה כדי למנוע דחייה"

כמי שפועלת בתחום תאונות העבודה כבר שני עשורים, ועם ניסיון של שנים בעבודה במחלקה המשפטית של הביטוח הלאומי – עו”ד דרעי מכירה היטב את דרכי הפעולה של הארגון. “אני יודעת מה צורת החשיבה של האנשים בביטוח הלאומי, ואיך צריך להגיש את התביעה כדי למנוע דחייה שלה – ולהעלות את הסיכויים שהיא תתקבל”, היא אומרת. בנוסף, לעו”ד דרעי היכרות מעמיקה גם עם שיטות הפעולה של חברות הביטוח, לאחר שעבדה כעו”ד בחברת ביטוח גדולה.

“הידע הרב שצברתי בשני הארגונים הללו עוזר לי מאוד בייצוג של הצד השני – אנשים שנפגעו וזקוקים להכרה בנכות ולפיצויים”, היא אומרת. “לכן, אני מקפידה לייצג בעצמי את כל לקוחותיי בוועדות הביטוח הלאומי וכך משיגה אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד – ומקצרת את תהליך התביעה באופן משמעותי, מאחר שהיא מוגשת בדיוק כפי שצריך, ללא טעויות ועם כל המידע הדרוש

"לתקן את העוול שנעשה ללקוחות"

ההיכרות של עו”ד דרעי עם חברות הביטוח ועם הביטוח הלאומי מאפשרת לה למקסם את הפיצויים שמקבלים לקוחותיה, בזכות הפנייה לכל הגופים הקשורים במקרה. כך למשל, כאשר פנה אליה ד’, בן 32 מהמרכז, שנפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה וסבל מחתכים בפנים והגבלה בתנועת הכתף, פעלה עורכת הדין דרעי, בשתי דרכים: ראשית, הוגשה תביעה לביטוח לאומי, שזיכתה את ד’ בשיעור נכות של 37% וקצבה חודשית של 1,400 שקל לכל ימי חייו. בנוסף, תבעה עורכת הדין דרעי את חברת הביטוח של הרכב בו נהג, וכך קיבל ד’ עוד פיצוי של 367 אלף שקל. בסך הכל, הפיצויים שקיבל מגיעים למיליון שקל.

“במהלך עבודתי אני פוגשת ברבים שבשל מצבם הרפואי וחוסר הידע, לא מצליחים לקבל את כל מה שמגיע להם מביטוח לאומי ומחברות הביטוח. כפי שאני רואה זאת, התפקיד שלי הוא לתקן את העוול שנעשה להם, ולדאוג שהם יקבלו את מלוא הפיצויים שמגיעים להם. זה מה שמניע אותי והדבר החשוב ביותר בעבודתי”.

הכותבת, עוה"ד אושרת דרעי, כיהנה כעורכת דין בלשכה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי בעבר, בעלת מעל 20 שנות ניסיון בתחום.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...