Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תיקון מנשך הפוך עם פלטות שקופות ליישור שיניים

תיקון מנשך הפוך עם פלטות שקופות ליישור שיניים
קרדיט: Freepik

מנשך הפוך הוא מצב מורכב מאוד ובעייתי שבו השיניים התחתונות נמצאות קדמית לשיניים העליונות. מדובר על הפרעת סגר שעלולה לגרום למראה פנים לא אסתטי וזאת כתוצאה מסטייה של הלסת התחתונה הצידה או לפנים ועל כן, במקרה של ליקוי סגר רצוי וחשוב מאוד להגיע לטיפול מהר ככל הניתן. לא פעם מדובר על מצב גנטי ולרוב מומלץ לטפל במצב המדובר בכדי להימנע מבעיות נלוות בהמשך החיים. טיפול במנשך הפוך מתבצע לרוב על ידי סמכים או ניתוח, שילוב עם טיפולים נוספים.

מה זה מנשך הפוך?

מנשך הפוך מתרחש כאשר הלסת התחתונה ממוקמת קדמית ביחס ללסת העליונה, דבר אשר גור לשיניים התחתונות הקדמיות לבלוט החוצה. מנשך הפוך הוא למעשה סוג של מנשך צלבי והוא מתרחש ב5 עד 10 אחוזים מהאוכלוסייה כולה. אצל לא מעט אנשים מנשך הפוך פחות ניכר לעין וזאת אם השיניים התחתונות נחות רק מעט קדמית לעליונות, אולם, ישנם מקרים חמורים יותר שבהם ההבדל בין המיקום של הקשתות עלול להיות בולט מאוד לעין. מומלץ לטפל במנשך הפוך בכל מצב וזאת בשל העובדה שהשארת המצב כפי שהוא עשויה להוביל לבעיות נלוות.

מרבית המקרים של מנשך הפוך הם גנטיים, כלומר: אם אדם סובל ממנשך הפוך סביר להניח שגם אחד מהוריו סבל מכך. לא פעם המצב מקושר עם חיך ושפה שסועים. מעבר לכך, מנשך הפוך יכול להיגרם בשל התנהגויות מסוימות בילדות כגון: דחיפת לשון, מציצת אצבע, שימוש מוגזם במוצץ או אכילה מבקבוק לטווח זמן ארוך וממושך מדי. כמו כן המצב יכול להתרחש בשל לסת עליונה קטנה מדי או שלא התפתחה כפי שצריך או אם הלסת התחתונה קדמית מדי.

כיצד מטפלים במנשך הפוך?

ישנן מספר דרכים שיכולות לטפל במנשך הפוך בהצלחה, כאשר רופא השיניים ימליץ על הטיפול המתאים ביותר לכל אדם. לא פעם ישולבו כמה טיפולים יחד בכדי להשיג תוצאה יעילה לטווח זמן רחוק.

במקרים שבהם מנשך הפוך הוא תוצאה של לסת עליונה שלא התפתחה, משתמשים במכשיר אשר מרחיב את הלסת ומסייע לה להתפתח לגודל הנכון שלה. מדובר על מכשיר מתכתי אשר מותאם על גבי השיניים האחוריות אשר מרחיב את החך באופן הדרגתי. חלק מהמכשירים הללו הם נשלפים כגון: פלטות קיבוע ואחרים מקובעים למקום. ניתן למצוא כיום פלטות שקופות ליישור השיניים אשר יכולות לטפל במנשך הפוך וזאת מבלי לפגוע במראה האסתטי של המטופל. הפלטות השקופות הן פיתוח מודרני שמטרתו היא לאפשר לכל אדם להיעזר בטיפול המדובר בכל גיל מבלי לחשוש שזה יפגע לו במראה.

שיטה נוספת לטיפול היא רסן או מסכה אשר מושכים בצורה הפוכה. הרסן יושב על המצח והסנטר ומתחבר לסמכים או לפלטה באמצעות גומיות וזאת בכדי למשוך את הלסת העליונה באיטיות לעמדה תקינה. בכדי להפיק את מירב התועלת מהטיפול יש לחבוש את הרסן כמה שיותר זמן ביום ובלילה.

אופציה נוספת לטיפול היא כיסוי סנטר. מדובר על אביזר אורתודנטי אשר יושב מלמעלה בקצה הראש ועד הסנטר והתפקיד שלו הוא להפחית את גדילת הלסת התחתונה על ידי משיכתה לאחור.

שיטה נוספת היא טיפול באמצעות סמכים אורתודנטיים או כאמור יישור שיניים עם פלטות שקופות אשר מסובבים ומושכים את השיניים לעמדה טובה יותר.

במקרים חמורים מאוד של מנשך הפוך האופציה המוצעת תהיה ניתוח ליישור לסתות. לא פעם יהיה צורך לדחוף את הלסת התחתונה לאחור או למקם אותה מחדש. יש למקם לוחיות וברגים קטנים סביב העצמות בכדי לוודא שהן לא זזות למצב הקודם, לעיתים יהיו מקרים שבהן שתי הלסתות ידרשו התאמות ניתוחיות.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...