Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

‏יוזמה של כתבים מצעירים במקיף ט' זיכתה אותם מרשת בינלאומית

‏יוזמה של כתבים מצעירים במקיף ט' זיכתה אותם מרשת בינלאומית
06 אוק' 2014 | ריכוז כתבים

תלמידי כיתה ט'6 במקיף ט' זכו השבוע במקום הראשון בתחרות ארצית, בקטגוריה של פרסום והפצת מסרים באמצעות כתבה וסרטון. הפרס הוענק בטקס מרגש שהתקיים בשבוע שעבר בגדרה. היה זה במסגרת התוכנית 'כתבי סביבה צעירים' – רשת בינלאומית של בני נוער העוסקים בעיתונות וחינוך סביבתי לפיתוח בר קיימא. התוכנית מנוהלת ע"י ארגון FEE – מלכ"ר בינלאומי הפועל ב-64 מדינות. עמותת אקו אושן מייצגת בלעדית של ארגון FEE בארץ ומטרתה לעודד כתבים צעירים, בגילאי 11 עד 18 מרחבי העולם, לחקור נושאים ובעיות סביבתיות, להציג או להציע פתרונות ולדווח עליהם באמצעים עיתונאיים – כתיבה, צילום או וידאו.

מקיף ט' זכה ליחס מיוחד לאור הפרויקט הייחודי והחשיבה ששיתפה קהילה שלמה ביוזמה, וכן על בחירת הפרס הכיתתי ולפיכך זכו לסיור במרכז הסביבתי שדות-ים. בנוסף, במסגרת הפעילות, תלמיד מהכיתה נבחר כנציג ביה"ס וישתתף בסמינר עולמי של כלל הזוכים מרחבי העולם בתחרויות השונות, שיתקיים בפורטוגל בסוף חודש אוקטובר.

מקיף ט': "התכנית מפתחת מיומנויות וידע בקרב המשתתפים, פועלת להשגת הבנה עמוקה יותר של פיתוח בר קיימא ומשפרת תקשורת ומיומנויות אזרחית, יוזמה אישית, עבודת צוות, ניתוח ביקורתי, אחריות ומנהיגות חברתית". לדברי הנהלת ביה"ס במסגרת היוזמה פועלים התלמידים לצמצום פסולת בשטחים פתוחים הנמצאים בין מבנים בעיר וניקוי השטחים והפיצו בקרב תושבי השכונה את פעילותם למען שיפור איכות הסביבה.

בתוך כך חקרו התלמידים מפגעים סביבתיים שונים וראו שבכל הרבעים בעיר, קיימים בין המבנים שטחים ריקים ולא מיושבים, אשר הופכים בסופו של דבר למפגעים סביבתיים. יחד עם המחנכת שרי ציוני החלו התלמידים בפיתוח היוזמה, לראיין אנשים בעיר ואף לשתף את המורים שלהם בקבלת עצות ומידע מגוון ועוד.

תלמידי הכיתה, כחלק מאיסוף הנתונים פנו למספר גורמים בעיר על מנת לייצר שיתופי פעולה. מבועז רענן הם שמעו על מחקריו השונים ובעיות סביבתיות שונות ברחבי העיר אשדוד. מאינג' צבי צילקר הם קיבלו מידע על מיזמים וכיוון אותם כיצד ליישם רעיונות שהעלו. עם מנהל אגף הנטיעות יוסי לרר הם בדקו אפשרות לנטיעת עצים בשטחים המדוברים. מראש מינהלת רובע י"א-י"ב, שלמה נהון, שמעו סקירה כללית והדרכים לשיתוף פעולה עם המינהלת. כמו כן נבחנו שיתופי פעולה עם מתנ"ס ספרא, ועם רכזת המנהיגות וקבוצת המד"צים, על מנת לבחון דרכים לשמור על השטחים הללו.

"התלמידים לא הסתפקו רק בחקר ובהשתתפות בתחרות אלא לקחו תחת אחריותם לנקות חלק מהשטחים. לצורך כך הם החליטו להכין פליירים על מנת לעלות לתודעת התושבים בשכונה את הנזקים האפשריים בעקבות השלכת הפסולת ולבקש את שיתוף הפעולה מצידם על מנת לשמור על השטח נקי" אומרים בבית הספר ומשבחים את תלמידיהם על היוזמה הייחודית והתרומה לאיכות הסביבה ולתושבים.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
ציוד לטיולים
ציוד לטיולים באיכות גבוהה ומחירים מצויינים
כל מי שמתכנן טיול בקרוב, בארץ או בחו"ל יודע שהוא...
איך לחסוך במים
מפלס הכנרת ממשיך לעלות לשמחתנו, והמדינה ממשיכה להקים מתקני התפלה...
תלמידי מקיף ה' למדו להפיק חשמל מפסולת
מהתיאוריה לריאליטי: מועצת התלמידים, המש"צים ונציגי המועצה הירוקה של מקיף...
‏יוזמה של כתבים מצעירים במקיף ט' זיכתה אותם מרשת בינלאומית
תלמידי כיתה ט'6 במקיף ט' זכו השבוע במקום הראשון בתחרות...
מאות דוחות על אי איסוף גללי כלבים
בשנה וחצי האחרונה מאז החלה העירייה באכיפת חוק העזר העירוני...
החל מחודש אפריל כל תושבי אשדוד מפרידים פסולת לשני זרמים
מיזם הפרדת הפסולת לשני זרמים הולך אט אט ומקיף את...
אשדוד: 800 עצים זכו השנה לתספורת עירונית
עובדי אגף הנטיעות מבצעים מעת לעת גיזום לעצים הנטועים לאורך...