Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

4 נאשמים בסחיטת בעל עסק לשטיפת מכונות מאשדוד

4 נאשמים בסחיטת בעל עסק לשטיפת מכונות מאשדוד
03 דצמ' 2015 | ריכוז כתבים

פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד ערן צברי, הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ארבעה נאשמים בגין עבירות סחיטה באיומים. המדובר במאיר זבאן (בן 31) ועדן אדרי (בן 25) משדה עוזיהו וג'קי מהדיה (בן 26) וזלמן נאמצ'יק (בן 34) מבת ים.

על פי כתב האישום בתחילת 2012 הלווה המתלונן, בעל עסק לשטיפת מכונות באשדוד, סכומי כסף בסך 100 אלף ₪ ו 400 אלף ₪ במספר הזדמנויות למאיר זבאן שהתחייב כי יחזיר תשלום חודשי הכולל ריבית עבור ההלוואה.

במהלך יוני 2012, הפנה מאיר זבאן את קרוב משפחתו (שי) למתלונן בהצעה כי ילווה לו 200 אלף ₪ וסכומי כסף נוספים בכמה הזדמנויות, בשלב מסוים חשד המתלונן כי שי לא מתכוון להחזיר את ההלוואה וביטל את הצ'קים. בהמשך פנו אל המתלונן אנשים ודרשו ממנו לשלם את שווי הצ'קים שבוטלו. לאחר שהמתלונן שוחח עם זבאן וסיפר לו על כך, הודיע זבאן למתלונן כי הוא פרע את חובו של המתלונן בפני אותם אחרים עלומים, וביקש מהמתלונן לשלם לו 95,000 ₪ במזומן.

במהלך חודש מאי 2014 הציע זבאן למתלונן להצטרף לעסק של חומרי בניין ברחובות בשותפות עימו. זבאן טען כי שווי החנות הוא 900,000 ₪ וכי בשקלול החובות שבניהם יעביר לו המתלונן 125,000 ₪ נוספים. המתלונן הסכים והעביר לזבאן את הכסף הנוסף הנ"ל.

לאחר מספר חודשים גילה המתלונן כי שווי המלאי בחנות עומד על כ- 450,000 ₪ פחות מהערך שטען זבאן, והודיע לזבאן כי הוא מעוניין לפרק את השותפות בחנות. במהלך החודשים שלאחר מכן, ניסה המתלונן פעם אחר פעם להיפגש עם זבאן, ולסכם את פרטי פירוק השותפות, אולם לא הצליח להיפגש עימו ולא קיבל ממנו כל תשלום עבור חובו.

בהמשך טען זבאן כי המתלונן לקח מהחנות דלתות וציוד נוסף, ולמעשה גנב ממנו, ולכן ישלח אליו עבריינים על מנת שיערכו ביניהם בוררות. לאחר מספר ימים, יצר ג'קי סמהדיה קשר טלפוני עם המתלונן, וביקשו ממנו להגיע אל המשרד לבוררות. במשרד, נפגשו המתלונן ואחיו עם הנאשמים 1-3 ואחרים. במהלך הפגישה הסביר המתלונן את דרישותיו להשבת הכסף מהנאשם 1. וסמהדיה שאל את המתלונן והאח אם הם יכולים להביא למשרד עבריין מטעמם, בכדי שיסדירו ביניהם את הסכסוך. המתלונן והאח השיבו בשלילה.

בשלב מסוים במהלך הפגישה התנפל זבאן על המתלונן והיכה אותו באגרופים וסטירות בפניו, כשתוך כדי הוא צועק ומקלל את המתלונן באומרו : "אתה חייב לי כסף", "גנב", "בן שרמוטה", ואיים עליו כי יקח מהמתלונן את בית העסק ואת ביתו, והודיע לו כי הוא "קונס" אותו בגין גניבת הדלתות מהחנות, זאת כדי להניע את המתלונן לוותר על החוב. האח ניסה לחלץ את המתלונן, אולם זבאן הרחיק אותו והמשיך לאיים על המתלונן.

כמה ימים לאחר מכן הגיעו עדן אדרי וזלמן שלמה ניאמציק אל בית העסק ואיימו על המתלונן במטרה להניא אותו לוותר על חובו של זבאן.

הנאשמים במעשיהם הנ"ל, איימו על המתלונן, בעל פה ובהתנהגות בפגיעה שלא כדין בגופו, ברכושו ובפרנסתו, והטילו עליו אימה בדרך אחרת, הכל כדי להניא את המתלונן לוותר על חובם של הנאשם 1 ושי, כלפי המתלונן. הנאשם 1 בנוסף עשה כן כשהוא משתמש שלא כדין בכח.

הפרשה הנחקרה ע"י ימ"ר נגב.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד...
על מה צריך לחשוב לפני יציאה לפנסיה?
הפנסיה זה תשלום חודשי, המחליף את ההכנסה של האזרח כשהוא...
בעיצומה של המלחמה: רצים לזכר קציני אגוז
למרות מלחמת 'חרבות ברזל' שנמשכת במלוא עוזה כבר ארבעה חודשים,...
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד פותחת עונה חדשה ומציינת 30 שנה להיווסדה
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציינת השנה 30 להיווסדה ופותחת את...
משלחת מנהיגי חינוך בקהילות יהודיות ברחבי העולם ביקרה השבוע באופקים
משלחת מנהיגי חינוך מובילים בקהילות היהודיות ברחבי העולם, מארה"ב, קנדה,...
נערכים למציאות ביטחונית מורכבת בדרום
מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד במפגש עם תורמים בארה"ב :...
טקס הוקרה לחיילי היחצ"ב בבית החולים אסותא אשדוד
לאחר כחודשיים וחצי מוחלפים 37 חיילי היחצ"ב המוצבים בביה"ח הציבורי...
Viva La Piano עונת מנויים 2023-2024 - קונסרבטוריון אקדמא פותח את העונה ה-27 של סדרת הקונצרטים הוותיקה, בניהולה האמנותי של יאנינה קודליק
הסדרה, מציבה את הפסנתר במרכז וחושפת את הקהל לרפרטואר הפסנתר...
אלו לא חלוקי נחל: נחשף ניסיון להבריח 6 טון של טבק לנרגילה
בודקי מכס אשדוד ברשות המסים סיכלו ניסיון מתוחכם במיוחד להבריח...
קרן השתלמות בניהול אישי
קרן השתלמות בניהול אישי היא מוצר חיסכון מעניין - ושעשוי...