Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הסתיים השבוע האקסלרטור לחדשנות רפואית של חברת אדמה ובית החולים האוניברסיטאי "אסותא אשדוד"

הסתיים השבוע האקסלרטור לחדשנות רפואית של חברת אדמה ובית החולים האוניברסיטאי "אסותא אשדוד"
קרדיט - פבל ODREY

אירוע הסיום התקיים בביה"ח והועבר בשידור חי לקרנות ומשקיעים פוטנציאלים מישראל ומרחבי העולם, ובמעמד ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר אשדוד,  ד"ר ארז ברנבוים מנכ"ל אסותא אשדוד, צבי מנור סמנכ"ל תפעול ישראל בחברת אדמה, וד"ר גיל לוי, מנהל יחידת החדשנות והיזמות הרפואית בביה"ח

ב"אקסלרטור אדמה ליזמות רפואית" השתתפו בעשרת השבועות האחרונים 12 מיזמים שמטרתם לשפר את איכות השירותים הרפואיים ולתת מענה לאתגרים בתוך בית החולים, ביניהם: אבחון מצוקה עוברית על ידי בינה מלאכותית, פיתוח מסכת הנשמה לילדים בהתאמה אישית ואפליקציה שתסייע בטיפול בילדים עם שיתוק מוחין.

על רקע משבר הקורונה, חברת אדמה, מהמובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, השיקה בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד, תכנית האצה לסטארט-אפים בתחום היזמות הרפואית. התכנית: "אקסלרטור אדמה ליזמות רפואית", הוקמה במטרה לעודד מציאת פתרונות חדשניים בתחום ה-Health Tech, שיפור איכות השירותים הרפואיים ומתן מענה לאתגרים בתוך בתי החולים, שהולכים ותופסים תאוצה יותר מתמיד בימים אלו. השבוע התקיים אירוע הסיום בביה"ח שהועבר בשידור חי למנהלים, עובדי בית החולים ולעשרות קרנות ומשקיעים פוטנציאליים מישראל ומרחבי העולם.

מתוך למעלה מ-20 מיזמים שהוגשו בתחילת הדרך על ידי אנשי תחזוקה, מנהלה, אחים ורופאים בבית החולים, נבחרו 12 מיזמים. התכנית מנוהלת על ידי דר' יוסי רוזנבלום, המנהל של eHealth Ventures, ובמסגרתה 2 מסלולים מרכזיים: ליווי ליוזמות עסקיות (מוצרים או שירותים) וליוזמות פנים ארגוניות במטרה לשפר תהליכים בתוך בית החולים. במהלך התקופה, קיבלו היזמים ליווי והדרכה ממנטורים ומומחים מעולמות הבריאות והטכנולוגיה ומחברת אדמה שסייעו להם בבניית מודל עסקי, אסטרטגיה שיווקית, פניה למשקיעים וגיוס הון. עם סיום התכנית, פונים עתה היזמים לגיוס כסף ומשקיעים, הגשת בקשות למענקי פיתוח ויישום בבית החולים.

המיזמים נועדו ברובם לספק מענה לאתגרים יום-יומיים בתחום הרפואה. כך לדוגמא, מיזם שמוביל ד"ר עירד בורשטיין, מנהל מיון מיילדותי באסותא, לזיהוי מוקדם של מצוקה עוברית בעזרת ניתוח של ניטור לב העובר על ידי בינה מלאכותית. כמו כן, היזמית אלינור איתם מהפקולטה להנדסה במכללת סמי שמעון, בשיתוף עם דר' שני קיסרי מהמחלקה לרפואה דחופה באסותא, מקדמות פתרון חדשני שיאפשר לחולים עם מחלות ספסטיות, כמו שיתוק מוחין או הפרעות בשרירי הגפיים, לשפר את פעילותן המוטורית באמצעות גירוי חשמלי הנוצר על ידי שימוש באפליקציית סמארטפון. "כיום, אין תרופה למחלות כמו שיתוק מוחין והפתרון שאנו מציעים עשוי לשפר משמעותית את חייהם של החולים", מציינת איתם.

דר' ארז ברנבוים, מנכ"ל אסותא אשדוד: " בעידן הנוכחי כשהקשב שלנו מוסט לטיפולי בחולי קורונה ואנו ובעיקר רואים וחווים צער ואובדן, האקסלרטור מעניק לכולנו הצצה לעולם ורוד יותר שנותן "בוסט" של מרץ, ותקווה לחזרה מהירה למרוץ למיצוב בית החולים ואנשיו בשורה הראשונה. האקסלרטור בניהולו של ד"ר יוסי רוזנבלום ובתמיכתה של חברת אדמה, העניק את הדשן האיכותי ביותר להנבטת המיזמים הראשונים בבית החולים".

צבי מנור, סמנכ"ל תפעול ישראל בחברת אדמה: "החבירה לבית החולים אסותא אשדוד ותמיכתנו ב"אקסלרטור אדמה ליזמות רפואית", היא אך טבעית עבורנו כחברה הנמצאת בחזית הטכנולוגיה וכמי שמעודדים יזמות וחדשנות. אנו מאמינים בחשיבותו של הפרוייקט יותר מתמיד דווקא בעת הזו, בתוך משבר בריאותי בו בית החולים מתמודד עם אתגרים לא פשוטים, אנו משוכנעים כי התוכנית תסייע בפיתוח מיזמים חדשים אשר עשויים בעתיד לשרת את עולם הרפואה בכלל ואת מטופלי בית החולים בפרט".

ד"ר יוסף רוזנבלום מנחה האקסלרטור: "במהלך 10 שבועות אינטנסיביים של לימוד, התנסות, הצגות, ויכוחים ועבודה מונחית ע"י טובי המנטורים בתחום, ראינו כיצד רעיונות מבשילים ומתגבשים לכלל מיזמים ברי מימוש, שעשויים לפרוץ גבולות ולהצליח לחולל שינוי משמעותי בחיי מטופלים רבים ובחיי המשפחות שלהם.  אנו נמשיך ללוות את היזמים, ולתת זריקת מימון ראשונה למי שימשיך לקדם את היזמות".

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד: "תכנית יוקרתית זו היא תוצר של שיתוף פעולה פורה בין שני גופים חשובים בעיר, הנכונים לתרום ניסיון, ידע ומשאבים על מנת להציע

פתרונות חדשניים לאתגרים רפואיים, לטובת איכות חיי הקהילה ובריאותה, ולטובת עתיד הרפואה בארץ ובעולם. זו דוגמא לאחריות החברתית הנדרשת מכל אחד ואחת מאיתנו במיוחד בימים אלה בהם אנו מתמודדים עם משבר הקורונה".

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
מה אתם צריכים לדעת על בריאות השיניים שלכם
אם הבריאות שלכם חשובה לכם, אולי זה הזמן לציין כי...
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
למען החטופים
תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי הישיבות...
מסעדת פטרה תהיה פתוחה בפסח תפעל בערב ליל הסדר ולאורך כל ימי החג כרגיל
מסעדת פטרה, שהינה מוסד קולינארי מוביל בישראל, הממוקמת על הקו...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
יום המעשים הטובים שמח במדרשת שחרי אשדוד
יום המעשים הטובים במדרשת אמית שחרי באשדוד נפתח בחלוקת משלוחי...
התקדמות משמעותית בטיפול האורתודונטי
יישור שיניים שקוף המושג לרוב באמצעות שימוש במיישרים שקופים, מייצג...