Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פקטורינג

פקטורינג
קרדיט pixabay

כל עסק מעוניין להתנהל בצורה תקינה וללא מצוקה של תזרים מזומנים. עולם העסקים כולל כיום אופציות פיננסיות שונות אשר מטרתן היא לסייע לכל עסק להתנהל בצורה נכונה ויעילה. חשוב להבין כי מצוקת מזומנים בעסק עלולה להתדרדר ולהגיע למצב של פשיטת רגל וסגירת העסק ועל כן, אחד הדברים החשובים ביותר בכדי לשמור על תזרים מזומנים חיובי בעסק היא לגשר על הפער בין התשלומים שצריך להוציא מהעסק לבין התשלומים שנכנסים לעסק. אחד המכשירים הפיננסיים שיכולים כיום לסייע לעסקים לעשות זאת קרוי: פקטורינג.

מהו פקטורינג?

אם בניכיון צ'קים מוסרים צ'קים דחויים תמורת מזומנים בניכוי של עמלה וריבית, בפקטורינג מוסרים חשבונית לתשלום שהוצאה ללקוח ומקבלים אחוז מהסכום, בניכוי עמלה וריבית. לאחר שהלקוח משלם את החשבונית, הוא יקבל את שאר הסכום שלה מהחברה. פקטורינג הוא בעצם מכשיר נוסף שהומצא בכדי לאפשר לבעלי עסקים לקבל מזומן בסכומים גדולים ובאופן מידי ולהבטיח כי החשבונית שלהם תשולם. מעבר לכך, זה לא משפיע על המצב שלהם בבנק שכן לא עוברים דרך המערכת הבנקאית הממוסדת כך שהאשראי של העסק לא יפגע. כל בעל עסק מבין שמדובר על אפשרות טובה ביותר עבורו, במיוחד אם האופציה החלופית העומדת על הפרק היא לסגור את העסק או להגיע למצב של פשיטת רגל.

למי כדאי לבחור בפקטורינג?

עסקאות מעין אלה נהוגות אצל לקוחות עסקיים בלבד, אך לא אצל כל לקוח עסקי. מדובר על לקוחות עסקיים שיש להם לקוחות מוכרים שידוע כי הם  ישלמו תמורת החשבונית לתשלום שהופקה להם וזה רק עניין של זמן ולא עניין של אמינות. כמו כן, מדובר על  עסקים שיש  להם מחזור כספים ונפח פעילות עסקית שמצדיקה פקטורינג. הלקוחות של העסקים המדוברים במלא מקבלים אשראי שוטף בשל העובדה שהם הצדיקו את האמון שניתן בהם ועל כן, עסקת הפקטורינג היא לא משהו שהם יכולים להפסיד ממנה.

חשוב לדעת כי מבחינה משפטית מדובר על עסקה חוקית לכל דבר.  העסקה נחשבת למכירת חוב של לקוח והזכות לקבל ממנו  את התשלום. החברה שעושה את העסקה, מספקת את המימון ומכסה את עצמה על הסיכון שהיא לוקחת במידה מסוימת על ידי ניכוי ריבית ועמלה וכן, גם השארת חלק מהחוב אצלה עד שתשולם החשבונית.

מה היתרונות בפקטורינג?

בפקטורינג אין צורך לתת ערובות או ביטחונות. מדובר על הליך קל, מהיר  ופשוט הרבה יותר מנטילת הלוואה מהבנק. פקטורינג מרחיק מהעסק את הסיכון שלא יפרע החוב שלו וכן לכך שלא יהיו לו מספיק מזומנים להתחייבויות שלו. חלוקת העסקה לשני חלקים מעניקה תמריץ לבעל החברה לעמוד בתנאי העסקה שלו ולקבל את היתרה של הכסף בחשבונית ועל כן הוא יעשה את כל מה שניתן על מנת שהלקוח ישלם את החשבונית שלו.

חסרונות בפקטורינג

חשוב מאוד לדעת שלא כדאי לבחור בפקטורינג פעם אחר פעם. מדובר על אופציה רלוונטית רק שנוצר צורך בשל בעיית גישור על פער בין קבלת מזומנים להוצאת מזומנים מהעסק. בסופו של דבר, מדובר על תהליך שמהווה סיכון כלשהו לבעל העסק שכן, אם הלקוח לא ישלם את הסכום בחשבונית הוא לא יקבל את הכסף שמגיע לו. מעבר לכך, מדובר על תהליך שדורש תשלום של עמלה וריבית שנקבעים מראש על ידי החברה שפונים אליה ועל כן, הוא דורש השקעה כלכלית מבעל העסק.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
זקוקים לפתרון מימון חכם? היתרונות של משכנתאות לעסקים
כל עסק חשוף לסיכונים שונים, ובפרט במציאות התזזיתית של המאה...
איזה ארונות אתם באמת צריכים במשרד שלכם?
מידי כמה שנים גם אתם, כמו אחרים, חושבים על עיצוב...
לימוד ריקוד לבת מצווה
היום הגדול והמרגש שלך מתקרב – הנה רק בעוד כמה...
למה כדאי פילאטיס לנשים?
אם אתן מחפשות אימון איכותי שיחזק את הגוף שלכן, את...
מה אתם צריכים לדעת על בריאות השיניים שלכם
אם הבריאות שלכם חשובה לכם, אולי זה הזמן לציין כי...
איך ליצור קמפיין פרסום לחרדים שייתן תוצאות בשטח        
כאשר צריך ליצור קמפיינים פרסומיים המכוונים באופן ספציפי לקהילה החרדית,...
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...