Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר

בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
צילום: טל שחר

מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד והסביבה שירותי רפואה דחופה בשעות הערב בהן המרפאות סגורות. מאז פתיחתו הספיק להעניק שירות רפואי ולהציל חיים לאלפי מטופלים. בשבוע שעבר, אבחן הצוות הרפואי מקרה חמור של התקף לב ונקט בפעולות חירום שהצילו את חייו

לקראת סוף משמרת לילה במלר"ד מאוחדת בעיר אשדוד בשבוע שעבר, נכנס מטופל במצב קשה. הוא היה חיוור, סבל מכאבים עזים בחזה עם הקרנה לזרוע ימין, ותחושה כללית רעה מאוד. צוות האחיות המנוסה במלר"ד, מיטל כהן ויהודית יוסיפוב, זיהה מיידית את התסמנים המצביעים על אפשרות של התקף לב, השכיב את המטופל לבדיקת EKG דחופה. בבדיקה זו התגלות עליות במקטע ST המעלות חשד לאירוע לבבי חמור.

מיטל שניהלה את האירוע, ביקשה משני הרופאים שהיו באותה העת במלר"ד, ד"ר עופר אלדר, מומחה לכירורגיה כללית ומתמחה ברפואה דחופה במיון ברזילי, וד"ר תומר אהרונסון, מומחה לאורתופדיה, להישאר ולעזור במקרה והאירוע יחמיר.

הצוות הרפואי החל לנקוט בפעולות הנדרשות במצב קריטי כזה תוך כדי שיתוף פעולה. תוך זמן קצר הכינו האחיות עגלת החייאה, חיברו את המטופל לדפיברילטור ומוניטור, נתנו לו מנת אספירין כטיפול ראשוני ופתחו לו וריד כהכנה לטיפול תרופתי במידת הצורך.

במקביל הוזמנה ניידת טיפול נמרץ שהגיעה לאחר כעשר דקות. המטופל הועבר לבית חולים אסותא באשדוד, ישירות ליחידת הצנתורים, כשלאורך כל הדרך היה במצב יציב, הודות להתערבות המקצועית והמהירה של צוות המלר"ד.

יונתן סליבנוב, מנהל הסיעוד במלר"ד מאוחדת אשדוד: "מקרה זה הוא דוגמה אחת מיני רבות לחשיבות פעילות המלר"ד בעיר. האחיות פעלו ברגישות, זריזות ומקצועיות ובשיתוף פעולה יחד עם הרופאים שהצילה חיי אדם. הצוות נשאר עם המטופל עד שהוא עלה לאמבולנס והבטיח את העברתו בבטחה. הצוותים הרפואיים עושים הכל, גם מעבר לשעות הפעילות, למען הבריאות והבטיחות של המבוטחים שלנו".

המלר"ד באשדוד, שהחל לפעול במהלך החודשיים האחרונים, מעניק למבוטחי מאוחדת מגוון רחב של שירותי רפואה דחופה מבלי הצורך להגיע לחדרי המיון בהם עומסים כבדים והמתנה ארוכה לטיפול. המלר"ד מאויש בצוותים רפואיים מקצועיים ומנוסים היודעים לזהות מצבי חירום רפואיים וליישם פעולות ההתערבות הנחוצות ומצילות חיים. המקצועיות בשילוב מתן תגובה מהירה הם ערכים שמתבטאים באופן ממשי בשטח.

צילום: דוברות מאוחדת
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
למה חשוב לבחור חברת הסעות בצורה הטובה ביותר?
שירותי הסעות הם שירותים פופולאריים ביותר. כיום ניתן למצוא לא...
אם השיער שלך עבר החלקה, האם עדיין ניתן להשתמש במסכה לשיער?
נשים רבות בעלות שיער חלק מאמינות בטעות שמסכות שיער מיועדות...
מיסים שיש לשלם בעת רכישת נכס
קניית דירה היא אתגר לא קטן עבור רבים, הן מבחינת...
לבחור ביחד עם הילדים את המיטה המושלמת
רבות דובר לאורך השנים בשבחה של השינה. אנחנו יודעים כי...
מרחיבים את המשפחה? אנחנו נמצא לכם מכונית
ילדים זה שמחה וזו ברכה. אתם ממש לא צריכים לחשוש...
חשיבות ליווי עורך דין מטעמכם בעסקאות קניית דירה מקבלן
רבים אשר רוכשים דירה מקבלן בונים על כך שבגלל שמדובר...
היכן הצי'לר משמש בתעשייה ומה היתרונות שלו?
את הצ'ילרים ניתן למצוא במגוון תעשיות. מערכת הקירור חיונית לביצוע...
זקוקים לפתרון מימון חכם? היתרונות של משכנתאות לעסקים
כל עסק חשוף לסיכונים שונים, ובפרט במציאות התזזיתית של המאה...
איזה ארונות אתם באמת צריכים במשרד שלכם?
מידי כמה שנים גם אתם, כמו אחרים, חושבים על עיצוב...
לימוד ריקוד לבת מצווה
היום הגדול והמרגש שלך מתקרב – הנה רק בעוד כמה...