איך ניתן למחוק רישום פלילי ומשטרתי?

איך ניתן למחוק רישום פלילי ומשטרתי?
קרדיט - Freepik

בידי המשטרה ישנם שני סוגי מידע על אדם שהיה חשוד או נאשם בעבירה. אחד הוא רישום משטרתי שנוגע לתיקים שנסגרו ללא הגשת כתב אישום בעילה של חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. רישום פלילי הוא המידע על תיקים שהוגש בהם כתב אישום, בין אם הסתיימו בהרשעה ובין אם לא. מידע זה זמין לגורמים מסוימים, בעיקר גורמים ממלכתיים כמו הצבא, ביטוח לאומי ועוד. ניתן להביא למחיקה מוחלטת של המידע במקרה של רישום משטרתי, או לצמצום נגישות המידע ברישום פלילי. ברישום משטרתי שינוי עילת סגירת התיק לעילה של חוסר אשמה יביא למחיקתו. ברישום פלילי בקשת חנינה מהנשיא יכולה להביא לקיצור תקופת ההתיישנות ו/או תקופת המחיקה של המידע, כשהמשמעות אינה מחיקה מוחלטת של המידע אלא צמצום נגישותו למינימום.

עורך דין פלילי: לא רק לייצוג חשודים ונאשמים

תפקידו העיקרי של עורך דין פלילי הוא ייצוג חשודים ונאשמים. עם זאת זהו אינו תפקידו היחיד. בשנים האחרונות במיוחד עלתה המודעות לחשיבות שישנה לייצוג נפגעי עבירה כל עוד מתנהלים הליכים פליליים נגד החשוד או הנאשם. עורך הדין הפלילי אינו מייצג את נפגע העבירה במשפט, שכן המשפט מתנהל בין המדינה לנאשם ולמתלונן/ת אין חלק פעיל בו, אך עדיין, במיוחד בעבירות כמו עבירות מין או אלימות עם דגש על אלימות במשפחה נראה שייצוג נפגעת העבירה ע"י עורך דין פלילי תביא למיצוי הזכויות שלה, החל מהגנה טובה יותר ועד שמיעת הדברים שיש לה לומר והתייחסות מלאה אליהם לפני הגשת כתב האישום. אם שוקלים לשחרר את מבצע העבירה בשחרור מוקדם, לדבר יכולה להיות השפעה רבה על תחושתה של נפגעת העבירה והדברים נלקחים בחשבון.

הסדר מותנה: מהו ומתי ניתן לסגור תיק באופן זה

לא מעט תיקים בהם הייתה המלצה להגשת כתב אישום מסתיימים ללא משפט, בהליך הנקרא הסדר מותנה. הליך זה הוא מעין פשרה בין הנאשם לבין התביעה: הנאשם מודה במעשיו ונדרש לעמוד בתנאים מסוימים. אם יתנהל כפי שנדרש ממנו לא יתקיים משפט והדברים יסתיימו כך. לא כל תיק יכול להסתיים בהסדר מותנה. הדבר תלוי בחומרת העבירה, כשלרוב אלה עבירות שהעונש בהן הוא עד שלוש שנות מאסר ובעברו הפלילי של הנאשם אין הרשעות בחמש השנים שקדמו לעבירה. בנוסף, עורך הדין שלו צריך להיות בעל ניסיון רב ויכולת מעולה לניהול מו"מ כדי להגיע להסכמה על הסדר מותנה ולהילחם על עובדות כתב האישום. לכן, אם אתם מחפשים עורך דין פלילי בראש העין שיכול להביא לסגירת הדברים בדרך זו, וודאו שיש לו ניסיון רב ומאחוריו תיקים שהסתיימו כך.

עו"ד דור כהן מתמחה במשפט הפלילי ומתמקד בתחום זה. ניסיונו הן כעו"ד המייצג חשודים ונאשמים והן כתובע במשטרה ובפרקליטות מהווה יתרון עבור לקוחותיו. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
מימוש זכויות רפואיות: כיצד להבטיח את התמיכה המגיעה לכם?
מימוש זכויות רפואיות הוא תהליך קרדינלי עבור אנשים הסובלים מבעיות...
המדריך המלא לבחירת עורך דין: תאונות קשות, גירושין, נזקי גוף, ענייני משפחה וידועים בציבור
מבוא בחירת עורך דין היא החלטה חשובה ובעלת השפעה רבה על...
שילוב טפטים בעיצוב הבית – צרו מראה ייחודי, אלגנטי ומרשים
טפטים הם אחד הכלים החזקים ביותר בארגז הכלים של מעצבי...
ג'ימבורי לתינוקות
איך ניתן לשלב פעילות מהנה לתינוקות עם אחרת הטובה לגופם...
עורך דין מומחה בניווט תהליכים מורכבים לחידוש המרקם העירוני
התחדשות עירונית היא תהליך מורכב ורב-שלבי שמטרתו לחדש ולשדרג אזורים...
איך ניתן למחוק רישום פלילי ומשטרתי?
בידי המשטרה ישנם שני סוגי מידע על אדם שהיה חשוד...
מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית
במסגרת המאמצים לחיזוק המגזר העסקי בישראל, תוכנית הלוואות בערבות המדינה...
הכשרה ומקצועיות בעולם הברית
מוהל מוסמך הוא אדם שהוכשר והוסמך לבצע את טקס ברית...
האם אפשר לקבל טיפול פסיכולוגי בצפון אונליין?
בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים יותר ויותר פעולות מתבצעות אונליין....
חושדים כי יש דברים בעסק אליהם אתם לא מודעים? זה הפתרון
לפעמים החיים עולים על כל דמיון. כך יגיד כל בעל...
דילוג לתוכן