Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהאדמה ישר לצרכן

מהאדמה ישר לצרכן
קרדיט אלן צפלסקי

חוות גידול חקלאיות ורטיקליות יחודיות בתוך מכולות הוצבו בצמוד לחלק מסניפי רמי לוי בהן מגודלות ונמכרות חסות ועשבי תיבול מייד אחרי שנקטפו

בשלב הראשון הוצבו חוות גידול מיוחדות בצמוד לסניפי רמי לוי במודיעין ואשדוד, בתוכן גדלים ירקות כמו: חסות ועשבי תיבול שימכרו לקונים במקום ישירות אחרי שנקטפו. בשלב הבא ישולבו הירקות גם למכירה בתוך הסניפים עצמם שיגדלו ויקטפו היישר מהחווה העירונית הנמצאת בפתח הסניף.

משפחות רבות מקפידות על צריכת מזון בריא , בר קיימא, כחלק מהצורך המשפחתי לאורח חיים בריא בעיקר בזמנים של מגיפה בינלאומית. הצרכן  הישראלי מחפש את התוצרת הטרייה ביותר שאפשר לקנות מתוך הבנה כי טריות ואיכות המזון משפיעה באופן ישיר על בריאותו ובריאות משפחתו. לאחרונה, הוקמו בצמוד  לסניפי רמי לוי  "חוות גידול חקלאיות ורטיקליות", בפרויקט ראשון ויחיד מסוגו בארץ, בשיתוף חברת ורטיקל פילד הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה תוצרת כחול לבן המאפשרת גידול של ירקות על מצע אדמה באופן ורטיקלי, מבוקר ואוטומטי.

החוות הורטיקליות הוקמו מחוץ לכמה מסניפי רמי לוי, במודיעין ובאשדוד, ובשבועות הקרובים יוצבו חוות נוספות בסניפים נוספים ברחבי הארץ. במקום מגדלים בסביבה סטרילית סוגים שונים של ירקות  שנמכרות מייד לאחר שנקטפו מהאדמה. הירקות טריים וטעימים והם כוללים חסות, בזיליקום, נענע, פטרוזיליה, קייל, כרוב עלים, עירית ועוד. המוצרים שנמכרים במקום נקיים לחלוטין מכל חומרי הדברה שכן הם גדלים בתנאי גידול סטרילים ומבוקרים, מציעים אספקה שוטפת, ללא תלות בעונות השנה ומזג אויר ובמחירים זולים.

קרדיט אלן צפלסקי

בחברה מציינים כי חיי המדף של ירקות בגידול ורטיקלי ארוכים יותר ובנוסף, הלקוח יכול לרכוש את הירק עם המצע בו הוא גדל, בעת הוצאתו מהאדמה ובכך ליהנות מכל היתרונות התזונתיים שמעניקה האדמה לירק. ומה שלא פחות חשוב, שכל זה במחירים שוים לכל נפש.

"בשיטה שפיתחנו השדה הוא בעצם מכולה בגודל סטנדרטי, שעל הקירות שלה גדלים באופן אופקי הירקות והכל על בסיס מצע אדמה בטכנולוגית גידול מתקדמת." מוסר גיא אליצור מנכ"ל ורטיקל פילד, "כלומר, התוצרת גדלה, נקטפת ונצרכת בסופר ליד הצרכן ולעיניו. הטכנולוגיה מאפשרת גידול, ניתור ובקרה אוטומטית בכדי לייצר מזון איכותי ובריא. הגידול נעשה לגובה על מנת לנצל שטח עירוני מצומצם, אך האפקט המתקבל הוא ממש כמו בשדות חקלאיים, הודות לטכנולוגייה הייחודית שפיתחנו לגידול ירקות על בסיס מצע אדמה ולגובה. מדובר בחוות גידול מבוקרות מבחינת אקלים ותאורה, להבדיל מתנאי גידול רגילים. מה שמאפשר אופטימיזציה לגידול על מנת למקסם את היבול והאיכות."

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
מרחיבים את המשפחה? אנחנו נמצא לכם מכונית
ילדים זה שמחה וזו ברכה. אתם ממש לא צריכים לחשוש...
חשיבות ליווי עורך דין מטעמכם בעסקאות קניית דירה מקבלן
רבים אשר רוכשים דירה מקבלן בונים על כך שבגלל שמדובר...
היכן הצי'לר משמש בתעשייה ומה היתרונות שלו?
את הצ'ילרים ניתן למצוא במגוון תעשיות. מערכת הקירור חיונית לביצוע...
זקוקים לפתרון מימון חכם? היתרונות של משכנתאות לעסקים
כל עסק חשוף לסיכונים שונים, ובפרט במציאות התזזיתית של המאה...
איזה ארונות אתם באמת צריכים במשרד שלכם?
מידי כמה שנים גם אתם, כמו אחרים, חושבים על עיצוב...
לימוד ריקוד לבת מצווה
היום הגדול והמרגש שלך מתקרב – הנה רק בעוד כמה...
למה כדאי פילאטיס לנשים?
אם אתן מחפשות אימון איכותי שיחזק את הגוף שלכן, את...
מה אתם צריכים לדעת על בריאות השיניים שלכם
אם הבריאות שלכם חשובה לכם, אולי זה הזמן לציין כי...
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...