Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

על מה צריך לחשוב לפני יציאה לפנסיה?

על מה צריך לחשוב לפני יציאה לפנסיה?
קרדיט - Canva

הפנסיה זה תשלום חודשי, המחליף את ההכנסה של האזרח כשהוא מגיע לגיל פרישה. גיל הפרישה אינו ערך קבוע, הוא שונה לא רק במדינות שונות, אלא גם בתוך מדינה אחת הוא יכול להשתנות ו. ככלל, גיל הפרישה עולה יחד עם רמת החיים, המשקף שינויים חיוביים בתוחלת החיים הכוללת של האוכלוסייה, אך מדד כזה עשוי להיות קשור גם לסיבות כלכליות. כדי לצאת לפנסיה ולקבל את כל החסכונות שמגיע לכם כדאי מאוד לקבל ייעוץ פרישה עוד לפני שהגעתם לגיל פנסיוני.

קצבת הזקנה נוצרת מהפקדות לקרן הפנסיה שמעסיקים מעבירים לעובדיהם לאורך כל תקופת עבודתם. כל ההפקדות שבוצעו נשארות בחשבון הפנסיה של אזרח. לאזרח שהגיע לגיל פרישה יש זכות להגיש בקשה לקצבה. לחישוב התשלומים החודשיים לפנסיונר נעשה שימוש בנוסחה מיוחדת.

למה לקבל יעוץ פנסיוני זה חשוב?

התכנון ויועץ לפני שאתם מתכננים פרישה, הוא חשוב מאוד. היועץ יכול לבנות תוכנית, להראות לכם איפה כדאי להשקיע יותר, איזה קרנות פנסיה יש לכם, האם קיימת פנסיה ותיקה?

הפרישה בישראל מחייבת אותכם לשנות גישה למצב הכלכלי שלכם, לרוב האנשים המשמעות של הפרישה היא סיום עבודה וירידה בהכנסה החודשית. כדי להיות מוכנים מראש, אתם צריכים להיות מודעים להכנסות הצפויות וכמובן גן להוצאות העתידיות.

איך מחשבים את הפנסיה?

כדי להעריך את גובה תשלום החודשי בזמן שתצאו לפנסיה, כדאי להראות ליועץ את הדוחות  השנתיים העדכניים שקיבלת, הוא יבדוק מה גודל הצפירה ומה התשלומים שאתם אמורים לקבל. כדאי ללכת ליועץ הזה כמה שיותר מהר, כדי לדעת האם אפשר ואיך אפשר להגדיל את התשלומים העתידיים.

שימו לב שרבים מאיתנו צברו חסכונות בקרנות השתלמות שונות. חשוב מאוד למצוא הכל באתר משרד האוצר. באופן כללי צריך לעשות בדיקה בכל הסוגים של חסכונות הפנסיוניים, במיוחד לעובדי המגזר הציבור.

אבל עדיין ברוב המקרים, ההכנסה נקיה הממוצעת (פנסיה פלוס קצבת זקנה) תהיה נמוכה משמעותי מהכנסות החודשיות הרגילות שלכם מהמקום העבודה. גם תרגישו את ההבדל בין מצב הכלכלי שלכם לפני יציאה לפנסיה ולאחר לכך יותר ויותר עם השנים. התכנון נכון יכול מאוד לעזור במצב הזה. ככל שתהיו יותר מוכנים לפנסיה, כך תרגישו פחות עליות בשוק.

אם יש לכם שאלות בנוגע לתכנון פנסיוני נכון תפנו לחברת אפיקים נ.מ. מתכננים פיננסיים בישראל, לחברה יש ניסיון מעל 10 שנים בלתת פתרונות פיננסיים ולתכנון פרישה תקבעו פגישה עם אחד הציגים שלנו ונשמח לענות על כל השאלות!

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
האם מטבח כפרי יתאים לכם?
החיפוש אחר מטבח שיתאים לבית זו לא תמיד משימה קלה...
איך לשפר את המראה שלך בקלות?
לפעמים נחוץ רק פרט קטן אחד במראה הפנים שלך כדי...
פתרונות לבעיית רטיבות ברצפת המרפסת
איטום של מרפסת אפשר לבצע עם פירוק הריצוף הקיים וללא...
איזה מזוודות באמת שוות את ההשקעה שלכם?
מידי פעם אתם יוצאים לחופשה בישראל או בחו"ל ובכל פעם...
למה חשוב לבחור חברת הסעות בצורה הטובה ביותר?
שירותי הסעות הם שירותים פופולאריים ביותר. כיום ניתן למצוא לא...
אם השיער שלך עבר החלקה, האם עדיין ניתן להשתמש במסכה לשיער?
נשים רבות בעלות שיער חלק מאמינות בטעות שמסכות שיער מיועדות...
מיסים שיש לשלם בעת רכישת נכס
קניית דירה היא אתגר לא קטן עבור רבים, הן מבחינת...
לבחור ביחד עם הילדים את המיטה המושלמת
רבות דובר לאורך השנים בשבחה של השינה. אנחנו יודעים כי...
הפקולטה למתמטיקה בטכניון – מה היא מציעה לכם?
מחפשים מסלול לימודי לתואר ראשון בתחום המתמטיקה? טוב שבאתם! הפקולטה...
חברת CI ושירותי המחקר שיתמכו בשגשוג הארגון שלכם
לפי המחקר, קרוב למחצית העסקים לא מצליחים לשרוד מעבר לשנה...