Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סוגים שונים של מעצרים לאורך שלבי ההליך הפלילי

סוגים שונים של מעצרים לאורך שלבי ההליך הפלילי
קרדיט - Canva

מעצר שולל מאדם את זכותו הבסיסית לחופש. לכן, מעבר למעצר למשך 24  שעות לצורך חקירה ראשונית, המשטרה צריכה להגיש בקשה להארכת מעצר. כל עוד מדובר על חשוד בשלב החקירה, מדובר על מעצר ימים. המשטרה יכולה להגיש בקשה לעצור אותו עד 15 יום בכל פעם ועד 30 יום סה"כ והדבר מאושר רק כאשר בית המשפט רואה סיבה מוצדקת לכך. סוג שני של מעצר הוא מעצר עד תום ההליכים. כאן המעצר הוא כבר לאחר סיום החקירה וכשמו הוא עד סוף ההליכים כך שיכול להיות לתקופה ממושכת עד סיום המשפט. לכן, עורך דינו של הנאשם יעשה כל שניתן כדי לשנות את ההחלטה ולהקל על הנאשם באמצעות מעצר בית עד תום ההליכים כשהוא נמצא בפיקוח אנשים הקרובים לו וחייב לעמוד בתנאים שנקבעו לו.

תפקידיו של עורך הדין לפני שלב המשפט

שלב המשפט מהווה את השלב הסופי בסאגה שהחלה עם מעצר ראשוני של החשוד לחקירה. עורך דינו של הנאשם במשפט מלווה אותו נמצא לצידו בשלב מוקדם הרבה יותר מהמשפט. ככל שיהיה לצידו מוקדם יותר כך גם עולה הסיכוי שהטיפול בתיק יסתיים מוקדם יותר. לחשוד כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי עוד לפני החקירה כדי לומר את הדברים הנכונים ולהימנע מאמירת דברים מיותרים. תפקיד נוסף של עורך הדין הוא שחרור ממעצר של החשוד באמצעות שכנוע בית המשפט שהדבר אינו הכרחי. אם הוחלט על הגשת כתב אישום לאחר החקירה עורך הדין ינסה להביא לסגירת התיק בהסדר מותנה בפניה לתביעה או לבית המשפט. עליו להביא טיעונים שישכנעו אותם שיש מקום לכך. בעבירה בה זכאי הנאשם לשימוע מלפני הגשת כתב אישום עורך הדין ינחה אותו וייצג אותו אם נדרש.

הואשמתם בעבירה פלילית בתור חיילים? אל תוותרו על פניה לעורך דין

העומס הרב שישנו בצבא, המשמעת והמסגרת הנוקשה גורמים לחיילים לחרוג לעיתים מן החוקים והנהלים ואף להיות חשודים או נאשמים בעבירות פליליות. גם בצבא הטיפול אמור להתחיל בחקירה, כאשר בצבא הגוף האחראי לכך הוא מצ"ח. אם אתם משרתים באזור הצפון חפשו עוד לפני החקירה עורך דין צבאי בצפון אשר יבחן היטב את פרטי המקרה ויבנה אסטרטגיית פעולה לשלב החקירה, מה לומר וממה להימנע, איך לנהוג לאורך שלבי החקירה ועוד. הדבר יכול להביא לסגירת התיק כבר  בשלב זה. אם החקירה הסתיימה בהגשת כתב אישום, עורך הדין ייצג אתכם בבקשה להסדיר את הדברים מחוץ לבית המשפט בהסדר מותנה אם ניתן או ייצג אתכם בבית המשפט הצבאי.

משרד עורכי דין MBM מתמחה במשפט הפלילי והצבאי. הוא מייצג חשודים ונאשמים בעבירות שונות, כולל חיילים בסדיר, מילואים או קבע. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...