Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שוטר סמוי לכד את שודד הבנקים

שוטר סמוי לכד את שודד הבנקים
22 נוב' 2015 | ריכוז כתבים

שדד 3 בנקים בתוך שבוע באמצעות פתק ונתפס ע״י שוטר סמוי רגע לפני השוד הבא. לפני עשרה ימים שוטרי תחנת אשדוד של מרחב לכיש עצרו צעיר החשוד כי הוא שודד הבנקים הסדרתי מאשדוד, רגע לפני ביצוע שוד נוסף. עפ״י החשד הוא היה מעורב בשלושה מקרי שוד שאירעו בעשרת הימים שקדמו למעצר, הכל באמצעות פתק מאיים עליו נכתב: ״זה שוד תביא לי כסף אם לא אני דוקר פה מישהו".

במשטרת אשדוד ריכזו מאמץ בתקופה האחרונה בכדי ללכוד אותו כאשר כל מעשי השוד בוצעו באזורים שונים של העיר. מצד שני בכל המקרים עלה דפוס פעולה קבוע ושיטתי של השודד. עפ״י החשד וכעולה מכתב האישום, החשוד היה נכנס לבנק וניגש לדלפק של הבנקאית. הוא היה מגיש לה פתק בו מוצגת דרישה לקבל כסף ואם לא איום בדקירה.

בתאריך 10.11, הצעיר נכנס לסניף בנק לאומי ברח' חיים משה שפירא, שדד 2000 ₪ מהקופאית ונמלט. ארבעה ימים קודם לכן דווח למשטרה על שוד נוסף. הפעם החשוד נכנס לבנק דיסקונט בשד' הרצל, שדד באמצעות פתק כ-10,000 ₪ ונמלט מהמקום. בתחילת החודש (3.11) בשעות הבוקר, החשוד נכנס לבנק הפועלים ברח' הציונות ושדד באמצעות פתק 2,000 ש״ח.

בכדי לפענח את מקרי השוד הוקם במשטרת אשדוד צוות חקירה מיוחד בפיקודו של פקד שלומי ירוחם מהשיטור העירוני.

בערב מעצרו היה החשוד בדרכו לשוד בנק נוסף, אולם בניגוד לפעמים קודמות חיכה לו בתוך הסניף בלש משטרה במסווה של לקוח בנק, כמו גם בסניפי בנקים רבים בעיר באותה שעה.

על הפעילות היזומה ורגע המעצר מספר השוטר הסמוי שעצר את החשוד רס״ל זכר טורנקוב מבילוש משטרת אשדוד: ״בשעה 17:30 לערך נכנס אדם שעונה לתיאור שאנחנו מכירים מהאירועים הקודמים, כשלראשו כובע ומשקפיים. הוא נכנס לתוך סניף בנק דיסקונט ברובע ב׳ בעיר אשדוד. הוא הסתובב בבנק ויצא החוצה. זיהיתי אותו ויצאתי בעקבותיו. ביקשתי ממנו להזדהות וערכתי חיפוש על גופו והוא בתגובה נלחץ מאוד כשפניתי אליו. במהלך החיפוש מצאתי בכיס מכנסיו פתק הכתוב בכתב ידו ובו דרישה לקבל כסף ואם לא איום בדקירה. מיד הבנתי כי מדובר בשודד אותו אנחנו מחפשים״.

במשרד התשאול של משטרת אשדוד עלה כי החשוד ביצע את המעשים עקב חובות שצבר בשוק האפור והתמכרות להימורים. עוד עלה במהלך החקירה כי החשוד שינה את חזותו. הסתפר והתלבש אחרת. באחד המקרים אף ביצע את השוד כשהוא לבוש במדי צבא (מהמילואים). בחיפוש שערכו השוטרים בביתו נמצאו הפתקים עמם ביצע את מעשי השוד וחלק מפרטי הלבוש שזוהו במצלמות האבטחה.

האיש תושב העיר בן 26, נעצר ונחקר במשרד התשאול של משטרת אשדוד. מעצרו הוארך מספר פעמים והיום צפויה פרקליטות מחוז דרום להגיש כנגדו כתב אישום בבית משפט מחוזי ב״ש עם בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

מפקד משטרת אשדוד סנ״צ נועם שקל שיבח את פעילות שוטריו בשטח והוסיף: ״כל משרדי התחנה עמלו רבות בכדי לפענח את מקרי השוד וללכוד את החשוד במעשה. הקמנו צח״מ (צוות חקירה מיוחד) והצבנו שוטרים מחוץ לכל הבנקים בעיר ובתוכם, תוך ניסיון להתחקות אחר החשוד במעשה ובמטרה למנוע את השוד הבא. הפעילות הוכיחה את עצמה והובילה למעצר החשוד ולכתב אישום נגדו. על אף שבאירועים אלו לא הופעלה אלימות פיזית וכפועל יוצא גם לא היו נפגעים, מעשיו היו חמורים״.

בצילומים : החשוד במדי צבא רגע לפני ביצוע שוד בבנק לאומי, הפתקים עמם שדד/ ניסה לשדוד.

בעמוד הפייסבוק של אשדודניוז מתואר השוד שבוצע בבנק לאומי.

קרדיט צילום: חטיבת דובר המשטרה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד...
על מה צריך לחשוב לפני יציאה לפנסיה?
הפנסיה זה תשלום חודשי, המחליף את ההכנסה של האזרח כשהוא...
בעיצומה של המלחמה: רצים לזכר קציני אגוז
למרות מלחמת 'חרבות ברזל' שנמשכת במלוא עוזה כבר ארבעה חודשים,...
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד פותחת עונה חדשה ומציינת 30 שנה להיווסדה
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציינת השנה 30 להיווסדה ופותחת את...
משלחת מנהיגי חינוך בקהילות יהודיות ברחבי העולם ביקרה השבוע באופקים
משלחת מנהיגי חינוך מובילים בקהילות היהודיות ברחבי העולם, מארה"ב, קנדה,...
נערכים למציאות ביטחונית מורכבת בדרום
מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד במפגש עם תורמים בארה"ב :...
טקס הוקרה לחיילי היחצ"ב בבית החולים אסותא אשדוד
לאחר כחודשיים וחצי מוחלפים 37 חיילי היחצ"ב המוצבים בביה"ח הציבורי...
Viva La Piano עונת מנויים 2023-2024 - קונסרבטוריון אקדמא פותח את העונה ה-27 של סדרת הקונצרטים הוותיקה, בניהולה האמנותי של יאנינה קודליק
הסדרה, מציבה את הפסנתר במרכז וחושפת את הקהל לרפרטואר הפסנתר...
אלו לא חלוקי נחל: נחשף ניסיון להבריח 6 טון של טבק לנרגילה
בודקי מכס אשדוד ברשות המסים סיכלו ניסיון מתוחכם במיוחד להבריח...
קרן השתלמות בניהול אישי
קרן השתלמות בניהול אישי היא מוצר חיסכון מעניין - ושעשוי...